O NOAPTE ÎN TARUL DESERT (JAISALMER)

Jaisalmer este unul dintre acele orașe care vă transportă în timp. Situat la poalele deșertului Thar, a fost locul în care caravanele de comercianți și călători au profitat să se odihnească înainte de a se confrunta cu o plimbare grea prin deșert. Nu este dificil să-ți imaginezi rulote pline de nou-veniți, murdare, obosite, care se învârt în jurul unei focuri și beau supă fierbinte și recuperezi puterea.
Sfat: nimic mai bun să cunoașteți Jaisalmer decât să faceți un tur de mână local 🙂 Acesta este gratuit (deși este întotdeauna bine să lăsați un sfat).

Și cum aici sunt foarte dați să coloreze orașele, acesta este orașul de aur. Culoarea nisipului de deșert este menținută în construcțiile caselor și adăposturilor și în fortul impresionant care se află pe un deal în mijlocul unei câmpii. În interior, fortul găzduiește încă o mică cetate, iar în jurul ei este distribuit restul orașului.

În zilele noastre, nu mai există rulote care traversează acest deșert, nici călători mirositori (sau da ...), dar rămân eternii proprietari ai deșerturilor: cămile! Dacă ați ajuns în Jaisalmer este pentru un singur motiv ... safari cu cămile !!! Și profitând de faptul că hotelul nostru Mystic oferă opțiuni bune cu Turisticile sale Safari mistice, legăm pătura de cap și de aventură!

Am plecat după prânz cu un jeep care ne duce în deșert, apropiindu-ne din ce în ce mai aproape de granița cu Pakistanul (am fi la 90 km distanță), iar unele avioane de luptă militare ne întâmpină. Am vizitat un popor nomad, care în acest moment se refugiază în această zonă și câteva ruine ale unui sat Brahman de peste 300 de ani, unde locuiau doar bărbați, așa că s-a sfârșit atât de rău ...

Încă o dată în jeep, am văzut în depărtare umbrele unor umflături uriașe ... și pe măsură ce ne apropiam din ce în ce mai aproape ne-am dat seama că erau cămilele noastre, uriașe și impunătoare, care ne așteptau gata să înceapă drumeția! Numai că Lety l-am prins făcând un pui de somn.

Împreună cu cei ai lui Ryan (canadian) și Alex (turc), cămilele noastre au format o linie urmând pașii primului, ghidul, care ne-a condus în tabăra noastră improvizată. Acolo am urmărit un apus de soare spectaculos, iar după cină ne-am încălzit în jurul focului dintre discuții și cântece (inclusiv macarena). Și, ca în majoritatea filmelor de aventură, vine partea romantică. Înfipt în paturile noastre, cu focul stins, în cea mai mare liniște, o pătură impresionantă de stele se întindea deasupra capetelor noastre și am avut noroc că aceste date au coincis cu un duș de stele, așa că am putea cere mai mult de una doresc sa!

Dacă apusul fusese spectaculos, răsăritul nu era mai puțin. Am făcut câteva poze, am luat micul dejun și am așteptat ca ghizii să revină cu cămilele noastre (care noaptea lasă libere, iar a doua zi dimineața se vor ridica urmând urmele) pentru a începe călătoria înapoi spre civilizație. O aventură!

Odată dus și odihnit, am făcut o plimbare prin oraș. Este un loc super liniștit, cu vaci, capre, cămile, câini ... și oameni prietenoși. Aici am văzut păturile cu puteri magice, milkshake-urile cu alte puteri (există și varianta de ciocolată, în caz că vrei să le duci în deșert și să lovești petrecerea tatălui), și sifoane la 5 cenți ... În plus, există mai multe conace sau „Havelis” cu fațade spectaculoase.

Plecăm aici cu amintiri minunate și ne îndreptăm spre unul dintre orașele sacre ale Indiei: Pushkar

Update 2016: când am făcut această călătorie în India am fost călători mai puțin maturi și responsabili decât suntem astăzi (din fericire), așa că astăzi nu am mai face safari cu cămile. Da, vă recomandăm în continuare excursia în deșert (dormind), dar am face-o cu mașina (pe cât posibil) și pe jos.

INFORMAȚII UTILE

Safari: Am făcut-o cu Mystic Safari Tours. Pleacă la ora 14.30, se fac câteva opriri interesante cu jeep-ul și este călărit de cămilă timp de aproximativ o oră, în tabără. Acolo îți dau cină și îți pun paturile să doarmă în aer liber (poți cere să dormi într-un cort contra cost). A doua zi, el a luat micul dejun și o altă micuță horita. Apoi jeep-ul care te duce la hotelul Mystic. Aici îți oferă o cameră pentru câteva ore, astfel încât să poți face un duș și să te odihnești. Prețul acestei opțiuni este de 1.500 INR.
Unde să dormi: Ne-am culcat la hotelul Mystic Jaisalmer.
Unde să mănânce: Același hotel are un restaurant vegetarian bun. De asemenea, vă recomandăm restaurantul hotelului Shahi (lângă), cu o terasă frumoasă și vederi minunate.
Cum să ajungi acolo? Din Jodhpur cu trenul de noapte care durează 7 ore. Dormitorul costă INR 180 de persoană. Stația este destul de aproape, deși ca întotdeauna, având în vedere prețurile de tuctucs, vă recomandăm să prindeți unul la hotel.