ROADTRIP PRIN SICILIA. ETAPA 1: DE LA PALERMO LA RAGUSA

prima etapă a drumului nostru prin Sicilia A început în Palermo și, patru zile mai târziu, s-a încheiat la Ragusa. Am străbătut întreaga coastă de sud a Siciliei, trecând prin locuri atât de interesante precum Erice, am vizitat plaje și insule, ne-am propus să vizităm ruine clasice, ne-am minunat de apusurile de film (veți vedea că nu s-a spus niciodată mai bine) și continuăm să ne umplem pântecele cu specialități locale. Aici vă spunem toate detaliile prima etapă a drumului prin Sicilia: de la Palermo la Ragusa.

Momentan acestea sunt principalele date:

Informații de etapă

Punctul de plecare: Palermo
Punctul final: Ragusa
Total km: 528 km

zi: 6 zile (3 zile de traseu)

♦ Zilele 1 și 2: Palermo
♦ Ziua 3: Palermo - Trapani (171 km)
♦ Ziua 4: Trapani și excursie în Insulele Egade
♦ Ziua 5: Trapani - Realmonte, Scala dei Turchi (202 km)
♦ Ziua 6: Realmonte - Ragusa (155 km)

Închiriați o mașină cu cele mai bune reduceri aici

Zilele 1 și 2Palermo

Primele două zile am rămas în cunoașterea orașului Palermo, locul unde am ajuns și de unde vom pleca, după ce am făcut un traseu rutier care traversează Sicilia de-a lungul coastei, în sensul opus acelor de ceasornic. Aici vă lăsăm totul de văzut și de făcut în Palermo.

Ziua 3Palermo - Trapani

Primele două zile am rămas în cunoașterea orașului Palermo, locul unde am ajuns și de unde vom pleca, după ce am făcut un traseu rutier care a călătorit Sicilia de-a lungul coastei, în sens opus acelor de ceasornic. Aici vă lăsăm totul de văzut și de făcut în Palermo.

Cu un pic de tremur în picioare am început să ne conducem noul prieten pe străzile din Palermo. Era sâmbătă și ne-am gândit că va fi o zi bună de plecare, fără trafic și fără stres. Ei bine, am greșit, se pare că aici există trafic perpetuu! Deși bine, calm și atent, nu este atât de brutal pe cât ar părea.

Am plecat la 11:30 și într-o oră eram deja în Scopello, deși înainte am făcut o oprire tehnică în a ultimul punct de vedere Castellamare del Golfo, și am pus un sandwich bun cu salcichas și panelle italiene, tipice aici. Scopello Este renumit pentru caracteristicile sale farallones. Deși pentru a intra în incintă de unde sunt cele mai bune vizualizări, "Tonnara di Scopello„, Costă 5 €. Am făcut drumul de coastă de unde există vederi bune (fotografiere normală), presupunem că de jos va fi mult mai spectaculos. Am ajuns în oraș aproape din întâmplare, am văzut un semn de ZTL și ne-am întors, desigur!

Continuăm spre nord-vestul extrem al Siciliei pentru a ajunge San Vito Lo Capo. Nu am fost singurii care au urmărit acest traseu, au existat turiști străini ca noi, iar localnicii care profită de căldura din vară trecută pentru a petrece sâmbătă în una dintre cele mai bune plaje din Sicilia. Este într-adevăr, apa este super limpede și calmă. Deși orașul în sine nu are prea mult interes, doar pentru plajă merită deja vizitat.

De aici ne îndreptăm spre sud, luăm drumul coastei și ne bucurăm de peisaje minunate. Însă unde ne-am dezlănțuit cu adevărat era într-un cărucior care ajunge la Camping El-Bahira Din punct de vedere. Abia sunt câțiva km, dar să moară de frumoși! Într-o parte, marea se prăpădește de rocile ascuțite de origine vulcanică, iar pe de altă parte un munte abrupt încununat de o priveliste. Eu arăt!

Ne-am oprit la alta Plaja Macari, mai sălbatic decât precedentul, cu apa puțin mai mișcată și unde am găsit niște meduze ... Era un loc bun pentru a ne odihni pentru o greblă și pentru a prinde la soare, în timp ce bârfim între conversațiile doamnelor care nu prea sunt de acord.

Ultimele sate înainte de Trapani au fostpurgatoriu (va exista un oraș numit Rai și un alt Iad?) șicornino,cuprins între stânci înalte și cu o plajă lungă, locul este foarte unic.

Era prima zi a traseului și nu puteam aștepta un început mai bun. Acum, să pregătiți biodramina și ieșiți la viața de pirat!

Ziua 4Trapani și turul insulelor Egea

Dedicăm după-amiaza primei zile și cea a celei de-a doua să rătăcim prin Trapani și să cunoaștem mai bine acest colț al Siciliei. Aici aveți tot ce puteți vedea și face în Trapani.

A doua zi de drum este dedicată explorării insulelor Egea. Vă spunem cum a fost aici excursia în Insulele Egade.

Reventați și cu o pizza în mână, ne predăm zeului Morfeu.

Ziua 5Trapani - Realmonte

Un mic centru istoric, câteva restaurante și o mână de câini de stradă. Asta am crezut că este Trapani. Plecarea de acolo într-o zi de luni dimineață a fost aproape mai rea decât să o facă în Palermo! Dar am obținut-o și ne-am îndreptat către unul dintre cele mai frumoase sate din Sicilia: Erice. Acest colț pitoresc medieval, amplasat pe vârful unui munte la câțiva km de Trapani, ne-a plăcut. Aceasta a fost trecerea noastră prin Erice.

Ne-a plăcut chiar să ne primim cu o ceață groasă, groasă, care ar pleca tocmai în momentul în care biletul nostru de parcare a expirat și ne îndreptam spre următoarea destinație.

Iar acesta nu a fost altul decât Salinas de Nuvia, și mai târziu Salinas de la Riserva dello Stagnone. Întreaga zonă este protejată de valoarea sa, atât peisagistică, cât și culturală. Din punctul de vedere al unei păsări, acestea ar fi ca niște scânduri de șah imense, ale căror pătrate sunt pătate de roșu și unde, în loc de 4 turnuri, există numeroase mori de vânt vechi, care pun în scenă întreaga scenă.

În Salinas de Nubia, primul pe care l-am vizitat, puteți face un tur al zidurilor care îi separă (1 €) și, de asemenea, puteți vizita un muzeu tematic (3 €). Parcarea aici este gratuită.

Acestea erau ceva mai puțin impresionante decât cele din urmă, cele ale Riserva dello Stagnone. În acestea puteți lua o barcă pentru a vizita lagunele (10 €), unde există o mulțime de kitesurferi care profită de vânt și de liniștea apei. Există, de asemenea, un bareto pentru a turna niște beri cu o panoramă foarte interesantă. Parcarea aici costă 1 € (nu am fost nimic, 5 minute, iar băiatul ne-a lăsat fără să plătim). Dacă ceea ce doriți este să vă opriți pentru unele beri, vă sfătuim Plaja LupaAre o mulțime de rulouri!

De aici începem un tur al drumurilor secundare care se adânc în Sicilia, trecând prin livezi de măslini, livezi mici și culturi viticole uriașe. Este Regiunea Marsala, renumit pentru vinul său dulce similar cu Porto.

Ziua s-a terminat la Scala dei Turchi, foarte aproape de Agrigento. Ideea era să urci pe această rocă de calcar dintr-un alb radiant și să urmărești apusul de acolo. Dacă ceața ne-a deranjat în Erice, aici a fost înregistrarea unui film (care pare foarte rău), că au rezervat întregul loc pentru ei ... Su pu ... dre !! Dacă aveți noroc, iată câteva sfaturi pentru a vizita Scala dei Turchi.

Am stat să dormim într-un Airbnb din Realmonte, foarte aproape acolo, rugându-ne ca mâine să nu plouă și să putem vizita fără să ne înmoaim Valle dei Templi.

Ziua 6Realmonte - Ragusa

Am pierdut ochelarii de soare, ieri m-am lovit cu șuvița cu noptiera și am o rană bună, nu am putut urca pe Scala dei Turchi pentru filmarea blestemată a unui film și în această seară la 4 dimineața a sosit ciclonul care Bate biciclete Sicilia timp de câteva ore. Și de parcă asta nu ar fi fost suficient, am zgâriat doar ochii ca un animal, provocând o conjunctivită foarte grasă ...

Dar cel mai rău dintre toate este că nu vom putea vizita unul dintre locurile pe care le-am marcat demult pe itinerariu: Valea Templelor. Apa cade la jeturi, există străzi care par a fi râuri și mersul pe drum devine complicat. Dar traseul trebuie să urmeze și lăsăm la stânga noastră splendidele ruine clasice, acolo pe vârful muntelui, în spatele fundului. Ce păcat!

De asemenea, nu ne-am putut opri Agrigento, orașul cel mai aproape de ruine și merită, de asemenea, vizitat. Ideea era să petrec ziua între aceste două locuri și să ajungem după-amiaza la Ragusa. Planul s-a schimbat, iar la 1 eram deja în apartament și mașina era bine parchiată.

După-amiaza de ravioli, cafea, computer și priviri laterale la fereastră. Încă plouă. Până la ora 17:30 o mică explozie de lumină, este posibil să fi scăpat? Este posibil. În 10 minute eram gata să ieșim să descoperim acest oraș magnific, împărțit în vechea Ragusa și noua Ragusa.

Coborâm scările legendare, prin aceleași pe care le frecventa comisarul Montalbano, apoi urcăm spre Ragusa Ibla, partea veche și o adevărată bijuterie. Acestea sunt cele 15 cele mai bune lucruri de văzut și de făcut în Ragusa.

Ne-am întors târziu noaptea simțindu-ne norocul. Ziua a început ca fundul, dar nu plouă pentru totdeauna 🙂

Recomandările noastre

Închiriați o mașină cu cele mai bune reduceri: bit.ly/2xGxOrc

Asigurare de călătorie IATI cu a5% reducere: bit.ly/29OSvKt

Articole despre Sicilia

• Ghid de călătorie către SICILIA CU AUTO (2 SAPTAMANE)
  • CELE MAI BUNE 25 de lucruri de văzut și de făcut în SICILIA
  • CE SA MÂNCĂ ÎN SICILIA? PLATĂ TIPICĂ A GASTRONOMIEI SICILIANE
  • SFATURI PENTRU VIAȚIA ÎN SICILIE (ȘI FĂRĂ ÎN CAZ)
  • ROADTRIP PRIN SICILIA. ETAPA 3: DE LA TAORMINA LA PALERMO
  • ERICE: CUM SĂ SE AJUNGE, CELE MAI BUNE CEVA DE VĂZUT ȘI RECOMANDATE
  • (FĂRĂ AȘA) SCURTĂ ISTORIE A MAFIEI ÎN ITALIA
  • 20 de lucruri de văzut și de făcut în TRAPANI
  • RESTAURANȚI DE UNDE SĂ MĂNCĂȚI ÎN TRAPANI (BUN ȘI PĂRĂȚI)
  • O SINGURĂ ZI TOURĂ ÎN ISOLURILE EGADA (FAVIGNANA ȘI LEVANZO)
  • CUM SĂ ÎNCEPEȚI CENTRUL DE PALERMO DIN AEROPORT
  • 20 de lucruri de văzut și de făcut în PALERMO (SICILIA)
  • 10 RESTAURANȚI UNDE SĂ MĂNCĂȚI ÎN PALERMO (BUN ȘI PĂRĂȚI)