RUTIERE PRIN AUSTRALIA DE Sud-Vest. ETAPA 5: ADELAIDE - PORTLAND

Terminând a doua săptămână a noastrăautoturismul prin sud-vestul Australiei cu autoutilitară vom trece prin platforme petroliere și râuri istorice, vom contempla apusuri de soare spectaculoase (poate cu Charlie Harper), vom ieși cu homari uriași și viespe ucigașe și vom ajunge să întâlnim un mic animal frumos ... a cincea etapă a călătoriei noastre. Puteți vedea celelalte etape în aceste link-uri: Etapa 1 / Etapa 2 / Etapa 3 / Adelaide / Etapa 4.

Momentan acestea sunt principalele date:

Informații de etapă

Punctul de plecare: Adelaide

Punctul final: Portland

Total km: 783 km

zi: 3 zile

• Ziua 17: Adelaide - Port Elliot (103 km)
  • Ziua 18: Port Elliot - Plaja Pinks (344 km)
  • Ziua 19: Pinks Beach - Portland (336 km)

Ziua 17Adelaide - Port Elliot

Din Adelaide urmăm drumul coastei, trecând prin câteva orașe de plajă precum Glenelg. Era duminică dimineață și atmosfera era fabuloasă. Am stat câteva ore la soare, citind și bucurându-ne din nou de dubă. A fost o zi fără grabă, pentru că am fost separați la mai puțin de 100 km de următoarea noastră destinație: Port Elliot.

Orașul din De Elliot, a cărei populație nu ajunge la 2.000 de locuitori, este un loc perfect pentru a găsi liniște și calm. Mergând pe străzile sale pustii, ne imaginăm în 30 de ani petrecându-ne viața jubiliară într-un loc ca acesta. Dar timpul nu a venit încă. Este un loc cu istorie, a fost fondat acolo până în 1850 și păstrează multe clădiri vechi. Pentru a le vizita, sunt propuse două itinerarii de mers care trec prin centrul orașului: plimbarea roșie și plimbarea albastră (sau împreună, traseul de patrimoniu al portului Elliot). Unele dintre clădirile emblematice sunt Hotel Elliot (1868), Consiliul Camerelor (1879), Biblioteca (1880), Casa Curții (1866) sau secția de poliție (1853).

→ Descărcați harta cu traseele de mers propuse

Ceea ce ne-a plăcut cu adevărat a fost apusul de pe stânci pe o plajă frumoasă. Ceva care ni se întâmplă de obicei este că deodată avem aceleași gânduri, de multe ori fără să ne vină în minte. Aici s-a întâmplat din nou, fiecare dintre noi privind la orizont cum s-a pus soarele, și-a imaginat pe plaja Malibu și am crezut că l-a văzut pe Charlie Harper părăsind conacul său pentru a face baie ...

Aici am stat la Port Elliot Beach House YHA din lanțul de pensiuni YHA. Și este o trecere! Acesta este un hotel vechi restaurat ca pensiune, cu vedere la ocean de pe terasa uimitoare! Putem spune doar că un ou este rece! De asemenea, Richard, managerul, este o fisură!

• Prețuri: de la 30 USD pe noapte de persoană.
  • Locație: 13 The Strand

Ziua 18Port Elliot - Plaja Pinks

A 18-a zi de drum este ziua în care am văzut un homar uriaș! Dacă Route 66 are balena sa uriașă, traseul prin sudul Australiei are acest lucru. Dar haideți să mergem în părți ... Dacă doriți să mergeți de la Port Elliot către sud, va trebui să faceți un ocol, deoarece în zona unde curge râul Murray, mlaștinile se formează acolo unde nu există drum. Deci soluția este să urciPodul Murray. Aici este foarte popular să închiriați o barcă în rândul familiilor și să ieșiți câteva zile pentru a explora râul (ochi pe care unii îl au până la jacuzzi!), Dar și excursiile de câteva ore. Noi, care treceam doar în trecere, am mers pe podul Murray Bunyip pentru a avea vederi frumoase asupra râului și a podului feroviar istoric care îl traversează.

Revenind la drumul spre sud, parcurgeți o altă încercare la Pink Lake (nici roz și aproape nici lac) și veți ajunge la coasta care lasă pe dreapta totParcul Național Coorong. Zona prin care trecem este renumită pentru faptul că este locul unde au început să funcționeze industriile petroliere australiene. În 1866 a platforma petroliera în locul unde, cu câțiva ani înainte, a găsit ceea ce părea a fi un izvor de ulei. După ani de extracție, s-a recunoscut că nu a fost altceva decât un „înlocuitor” compus din alge pe care le-au numit „coorongit”… Astăzi, o replică a structurii respective poate fi văzută în vecinătatea Salt Creek.

Aparent este și un loc unde sute și sute de chinezi la mijlocul secolului al XIX-lea, atrași de ideea că în Australia munții au strălucit cu cantități uriașe de aur, au avut greutăți și, cred, unii dintre ei să se îmbogățească. . Există o zonă în care îți spun un pic de istorie, cu semne informative și unele locuri istorice.

Atenție, iată că vine prietenul nostru, marele protagonist al zilei, nici ulei, nici aur! Aici regina este ea. Când ajungeți în Kingston, deschideți ochii larg, pentru că în stânga dvs. vă veți deschide drumul către cer, umbrând copacii, homar uriaș! Cu graba adrenalinei după ce am văzut un astfel de monument, nu am putut continua să conducem, așa că am continuat de-a lungul drumului care ajunge la Plaja Pinks și am tabără în acea noapte acolo, lângă niște băi oarecum păzite și o plajă răcoroasă, unde să contemplăm apusul de soare, nu? poți să ceri altceva?

Ziua 19Pinks Beach - Portland

Această zi a fost ultima din statul Australia de Sud, ziua în care am început să ne spălăm pe dinți într-o baie înconjurată de viermi maro și am terminat cu o bere în mâini urmărind cum un koala urca în vârful unui eucalipt pentru a ne bucura de frunze mai reci ... Dar în timpul zilei au fost puține lucruri care ne-au surprins. Să mergem la mizerie.

După ce am lăsat campingul nostru gratuit Pinks Beach, ne-am îndreptat către orașul robă. Fără să fi pășit nici măcar, știam deja că nu va dezamăgi, un oraș care poartă numele cântărețului Extremoduro trebuie să fie misto, sigur! Și a mărturisit! Am urcat pe faleză unde se află obeliscul, cu priveliști sublime, și ne-am oprit la ruinele unei închisori vechi, dintre cele care au găzduit prizonierii țărilor britanice.

Beachport A fost a doua oprire a zilei, acest oraș se mândrește cu un drum pitoresc incredibil, de aproximativ 8 km (ultimul pe drumul neasfaltat) care trece prin diferite plaje virgine, dintre care evidențiem Gaura de somon. Continuăm puțin până la gaura de suflare (care la marea joasă nu a fost suflare sau na) și Salmoe Pool, un mic lac cu mese de picnic și unde să faci baie dacă ești mai multă apă dulce decât sărată. Drumul, deși nu este în buclă, merită.

Tragând spre sud-est în mijlocul drumului găsim un punct marcat cu numele sugestiv al Fosa de peșteră, sugestiv a rămas acolo. Ar fi fost mai interesant dacă un șarpe ne-ar fi salutat pentru că locul nu are nimic! Deși a fost un moment bun să-mi întind puțin picioarele pe drum spre Muntele gambier, cea mai mare populație din această zonă și cu câteva locuri sau trei de evidențiat.

Primul a fost Dominos Pizza ... al doilea un punct de vedere peste Lacul albastru Unde să mănânce pizza de 5 dolari. Dacă la vremea respectivă lucrul important era pizza, Lacul Albastru are puterea de a-ți concentra privirea asupra apelor sale albastre și adânci, făcând restul banalităților unui biet backpacker secundar. Lacul nu este altceva decât un vulcan dispărut, cu ape albastre uimitoare. Există un drum care merge de-a lungul vârfului craterului, lăsând un lac căderea în vulcan, iar orașul de sub Muntele Gambier sub picioarele tale.

Ultima atracție a locului este Umpherston Sinkhole, sau tradus: „chiuveta lui Umpherston”. Aceasta este o altă gaură din pământ, bine, dar destul de spectaculoasă. Fost era o peșteră formată din eroziunea valurilor mării, până când acoperișul cu greutatea proprie s-a prăbușit, lăsând toată rușinea în aer liber. Acum au transformat-o într-un frumos parc de plante agățate și viespe răutăcioase.

Nu am spus-o în intrarea articolului, dar astăzi le vom aminti și ele pentru că au fost în cel mai sudic punct al Australiei, "doar" la 5.700 km de polul sud. Un astfel de loc are un caracter geografic, nu trebuie să fie frumos sau să ofere nimic interesant, dincolo de poziția sa. Cu toate acestea, Australia este diferită și chiar aici poți să te desfășori cu niște stânci foarte frumoase și, dacă vii la momentele potrivite, cu o colonie de pinguini. Adică la răsărit sau la apus.

Cea mai apropiată populație de acest loc este Port MacDonnell, din case mici de pe plajă, cu un port ciudat de plin de viață și un mural de dimensiuni notabile. Dar este și faptul că acest oraș a fost prima așezare a statului Victoria.

Când vedem un drum îngust într-una dintre aplicațiile de hartă pe care le folosim, funk-ul vine. Și este faptul că călătoria într-o autoutilitară ca a noastră în Australia, unde din două în trei găsești drumuri neasfaltate și drumuri denivelate, te face prudent. Acesta a fost sentimentul pe care l-am avut când ne-am marcat următoarea destinație: un drum trase cu o linie albă îngustă pe Google Maps obișnuia să nu fie o veste bună. Ne înșelăm: acest traseu este un drum pitoresc de aproximativ 15 km, care lasă coasta pe dreapta și parcurge pajiști frumoase, câmpuri cu vaci frumoase și puțini oameni. Se numeșteOpt Mile Creek Road. Ne-am gândit să stăm la un camping gratuit, cu un aspect arătos, dar am citit un comentariu în aplicația Wikicamps care spunea că este o zonă în care șerpii tigru tind să fie în largul lor și ce vrei să spun, suntem tineri să murim.

Când am părăsit drumul și am intrat pe drumul principal, nu aveam mulți kilometri pentru a ajunge la destinație: Portland. Dar aceasta este deja în statul Victoria, așa că am revenit printr-o nouă linie imaginară, de data aceasta cea care separă statele din Australia de Sud și Victoria. Poate că cu atâta călătorie suntem deja pe jumătate nebuni, dar ne-a dat senzația că peisajele s-au schimbat complet, dintr-o zonă de arbuști scăzute punctată cu eucalipt, am trecut la păduri de pin mai închise și la număr de canguri în jgheaburi (și sărituri ocazionale). Deci nu numai că s-a schimbat ora (aici ceasul este avansat jumătate de oră).

Părăsim vizitele Portland pentru ziua următoare, deocamdată ne distrăm koala care urcă și coboară ramurile copacului din fața campingului nostru, rugându-ne să nu cadă sau dacă face acest lucru, dacă nu se face pagube.

Video: Australia: Trei americani au decedat în accidentul unui avion utilitar pentru stingerea incendiilor (Mai 2024).