Subteranul Napoli

Ziua 4: Napoli: Spaccanapoli, metrou Napoli, Cartierul spaniol, Port Napoli - Aeroportul Fiumicino Roma - Barcelona

Astăzi este ultima zi a acestei călătorii la Napoli și Pompei în 4 zile pe care am vrut să le facem cu mult timp în urmă. Alarma sună la 7 dimineața și după ce lăsăm totul colectat și actualizăm puțin rețelele de socializare, ne întoarcem pe terasa hotelului UNA Napoli unde ne întoarcem la micul dejun pe terasa sa incredibilă, așa cum am făcut ieri înainte de a pleca să descoperim Napoli într-o singură zi și unde ne bucurăm de priveliști frumoase înainte de a ne întoarce pe străzile din Napoli, cu o vizită în minte, Subteranul Napoli.

Mic dejun pe terasa hotelului UNA Napoli

Am părăsit hotelul la 9 dimineața, după ce ne-am lăsat bagajele la recepție și cu confirmarea că la prânz vom avea gata mașina de închiriat în Napoli. Și este că hotelul ne-a oferit o parcare pe care o au la aproximativ 400 de metri de hotel și de când am lăsat cheile acolo, ei înșiși vor să o ducă la hotel, astfel încât să fim mai confortabili. După cum am comentat în articolul pe care l-am dedicat UNA Hotel Napoli, a fost un mare succes să rămânem aici.

Astăzi o luăm mai calm, de vreme ce avem toată dimineața, până la 2 sau cam așa ceva, că ne-am orientat de la Napoli la aeroportul Fiumicino din Roma de unde pleacă zborul nostru la 10 noaptea care ne va duce înapoi acasă.
Ideea principală de astăzi este să ne întoarcem ieri în zonele care ne-au plăcut cel mai mult și să facem una dintre vizitele pe care le-am depozitat în dormitor, în caz că avem timp: Subteranul Napoli.
Ne întoarcem pe străzile din Spaccanapoli, găsind acele imagini cotidiene care ne-au plăcut atât de ieri și care sunt unul dintre motivele pentru care, de acum încolo, recomandăm Napoli ca destinație esențială în Italia.

Străzile Scappanapoli

După ce ne-am distrat în multe detalii și multe imagini care ne fac să ne simțim ca într-un film italian, ajungem pe strada ieslei, San Gregorio Armeno, unde putem evita să ne întoarcem și să ne bucurăm de minunatele iesle și meșteșuguri care au în acest spațiu din Napoli.

Via San Gregorio Armeno

Detaliu al unei iesle din San Gregorio Armeno

După această nouă întâlnire cu meșteșugurile napolitane, ne retragem pașii pentru a ne apropia San Lorenzo Maggiore, locul pe care l-am ales pentru a face o vizită pe care am avut-o în minte de multă vreme: Subteranul Napoli.

Rezervați călătorii și excursiile cele mai bine cotate în spaniolă în Napoli de către călători:

- Ofertă: excursie la Pompei + Vesuviu
- Oferta: Turul Napoli + Pompei
- Excursie la Capri și Anacapri
- Excursie la Pompeii și Sorrento
- Tur ghidat în Napoli
- Mai multe excursii și excursii aici

Această vizită poate fi făcută mai complet în Piazza San Gaetano, 68, unde veți fi în jur de 2 ore bucurându-vă de subsolul Napoli. Deși nu tot traseul se face în zona subterană, marea majoritate este și zona inițială este destul de îngustă, așa că dacă aveți claustrofobie, cel mai bine este să săriți acea parte.
După prima parte a turului, aproximativ o oră, plecați la Teatro Greco Romano, care este încă parțial îngropat și între casele din Via dei Tribunali.
Pentru a fi această vizită mai lungă, am ales să facem Napoli subterană din San Lorenzo Maggiore, unde plătim 9 euro de persoană, puteți plăti puțin mai mult și accesați cu un tur ghidat și acolo vom merge prin intestinele acestui oraș incredibil.

San Lorenzo Maggiore

Bazilica San Lorenzo Maggiore A fost construită în secolul al 11-lea pe rămășițele unei vechi biserici creștine și în subsol, putem găsi situl arheologic care formează vechiul Forum al Neapolisului, cel mai important sit arheologic din centrul Napoli.

Străzile din Napoli în subteran

La 10 metri adâncime găsim o piață romană, situată într-un spațiu dreptunghiular, cu magazine, o curte interioară, acoperită cu mozaicuri și o clădire centrală unde se vindea mâncare.

Subteranul Napoli

În nivelurile inferioare ale subsolului găsim o stradă, numită anterior Cardo, acoperită cu trotuarul secolului al V-lea A.D.
De asemenea, am găsit nouă ateliere, cu două camere fiecare, unde s-au desfășurat afaceri și vânzări. Aici am găsit un cuptor și diverse rezervoare în care au fost vopsite țesăturile. La capătul acestei străzi se află piața acoperită, cu camere mici și bănci de piatră, unde probabil erau expuse produsele.

Strada metroului din Napoli

Fără îndoială, aceasta este o vizită impresionantă și esențială dacă aveți o oră, deoarece această zonă a metroului Napoli nu durează mult mai mult. Cu siguranță nu vei regreta.
De aici și cu ideea de a vă bucura de dolce non fare niente, vom vizita această zonă din Napoli că ieri ne-a amețit.

Magazinele din strada Napoli

După cumpărarea unora detalii culinare, imposibil de rezistat la crema cu trufe când venim în Italia, ajungem la Biserica dei Gesú nou, unde am trecut ieri, dar unde până la urmă nu am intrat pentru că erau mulți oameni.
Intrarea este gratuită și merită să petreci câteva minute în interior, total recomandat.

Biserica dei Gesú Noi

Este ora 11:30 dimineața când continuăm să ne plimbăm prin Napoli și ajungem pe strada Toledo, în Cartierul Spaniei, unde ne pierdem din nou pe aceste străzi care ne-au plăcut atât de ieri.

Strada Toledo

Cartierul spaniol

Mergând pe strada Toledo până la sfârșit, ajungem în zona portului și văzând că este după ora 12 noaptea, alegem să vizităm această zonă, via Via Nuova Marina, unde nu am trecut ieri, până nu am ajuns în zona hotelului, unde vrem să mâncăm la Pizzeria Trianon, o altă dintre cele mai recomandate pizzerii din Napoli și pe care le avem și în apropierea spațiului de cazare.
Adevărul este că această zonă a orașului are puțin, să nu spună nimic, așa că vă recomandăm ca, dacă sunteți aici, să optați pentru a o arunca și a merge prin zona Spaccanapoli, mult mai plină de viață.

Detalii despre Via Nuova Marina

Ajungem aproape la 1 noaptea la Pizzeria Trianon, unde am comandat câteva pizza, cocs și apă pentru 32 de euro.

Mâncare la Trianon Pizzeria

Ce pizza napolitană ne-a plăcut să ne luăm la revedere excursie la Napoli și Pompeii în 4 zile. Trebuie să spunem că chiar ne-a plăcut mult mai mult decât cea pe care am mâncat-o în prima zi, când am ajuns să vizităm Herculaneum și Pompeii într-o singură zi, la Pizzeria lui Michele.
E aproape 2 după-amiaza când ne întoarcem la UNA Hotel Napoli și ne vedem Fiat 500 la ușă care ne așteaptă.

Mai multe informații practice pentru a vă pregăti călătoria la Napoli

- Cele mai bune 5 tururi și excursii în Napoli
- 10 locuri esențiale de vizitat în Napoli
- Cum să ajungi de la Napoli la Pompei
- 10 sfaturi esențiale pentru călătoria la Napoli
- Cum să ajungeți de la aeroportul din Napoli în centrul orașului

Nu vrem să plecăm fără să ne luăm la revedere de la Napoli de pe terasa sa incredibilă, așa că urcăm și luăm și câteva expresii, care atunci când vom plăti, ne spun că suntem invitați.

Spunând la revedere de la Napoli

Aceste tipuri de gesturi fac ceea ce fac și spun multe despre un hotel și personalul său. Fără îndoială, nu ne vom obosi să spunem că avem dreptate.
După 2:30 după-amiaza ne luăm din nou mașina de închiriat și ne îndreptăm spre Aeroportul Roma Fiumicino.

Nu vom minti pe tine spunând lucruri care nu sunt. Am citit și ne-am spus și toate conduceți în Napoli. Poate a fost noroc, dar nu am găsit-o mai rău decât să o facem în orice alt oraș din Italia sau într-un oraș mare din Spania, cum ar fi Madrid sau Barcelona. Da, este adevărat că fluieră și multe. Dar, uitându-te la asta, te face mai alert.
Ceea ce este cert este că reglementările privind siguranța rutieră nu sunt așa cum le înțelegem și dacă există o linie continuă, se presupune că o vor omite sau veți vedea schimbări de sens în cele mai puțin probabil locuri. Însă, așa cum am spus, conducerea nu este la fel de haotică cum ne putem imagina.
Desigur, nu vă recomandăm să luați mașina pentru a vă deplasa în interiorul Napoli, mai mult decât orice pentru a evita traficul și parcarea. Dar este o opțiune foarte bună pentru a vă deplasa între orașe dacă faceți un tur al țării.

Ceea ce este cert este că, în multe ocazii, pentru a ajunge în această zonă a Italiei, ceva ce ni s-a întâmplat, ne concentrăm pe privirea zborurilor către Roma, care sunt mult mai ieftine decât nu spre Napoli, fără a ține cont de faptul că după Va trebui să plătim pentru trenul care ne duce de la Roma la Napoli sau mașina de închiriat. În cele din urmă, dacă comparăm prețurile, zborurile Barcelona-Napoli nu sunt atât de scumpe și, în cazul în care nu locuiești în oraș, ai întotdeauna opțiunea de a-l putea ajunge cu trenul sau autobuzul, de exemplu cu GoTicket și, astfel, să profiți dacă ai găsit O ofertă de zbor bună.

Drumul Romei Fiumicino

Ne-a luat două minute și trei sferturi să ajungem pe aeroportul Roma Fiumicino din Napoli, oprindu-ne câțiva kilometri înainte de a umple rezervorul pentru a-l livra complet, la fel cum l-am ridicat în ziua în care am ajuns la Roma.
Facem poze cu cum este mașina înainte de a o întoarce, lucru pe care îl sfătuim întotdeauna atunci când închiriem o mașină într-o altă țară și după ce o întoarcem vom trece controalele de securitate și ne vom stabili într-unul dintre locurile care au un dop pentru a profita de aceste ore. că am plecat puțin de lucru. Munca Blogger ne obligă să lucrăm de mai multe ori în locurile cele mai improbabile
Profităm de cum nu ar putea fi altfel să revizuim notele pe care le aducem și după un timp vedem că pe ecrane anunță că 87% din zborurile sunt întârziate de vreme rea. Al nostru anunță că pleacă la timp, dar adevărul este că nu știm foarte bine dacă asta va fi adevărat sau nu și deja ne pregătim pentru cele mai rele.
Și noroc pe care l-am pregătit, pentru că la final am plecat cu mai mult de două ore întârziere, ajungând la Barcelona după ora 1 dimineața. Din fericire am angajat serviciul premium al Aparca i Vola și imediat ce părăsim Terminal2 avem mașina noastră care ne așteaptă să ne întoarcem acasă și să ne pregătim pentru următoarea călătorie.