Ce este de văzut în Parcul Național Aigüestortes și Lacul Sant Maurici

Ziua 3: VALÈNCIA D'ANEU - ESPOT - PARCUL NAȚIONAL AIGÜESTORTES I LLAC SANT MAURICI - ESTERRI D'ANEU - VALÈNCIA D'ANEU

Duminică, 14 august 2011

Astăzi ne trezim puțin mai devreme și primul lucru pe care îl facem este să privim balconul, să căutăm acel cer senin de care „avem nevoie” pentru micul nostru itinerariu prin Parcul Național Aigüestortes și Lacul Sant Maurici.
Găsim o ceață care acoperă totul și în mai puțin de 5 minute se disipează ca prin magie și după alte 5 ascunde din nou întregul peisaj ... Vă pot asigura de ce l-am văzut cu ochii mei, că dacă nu aș spune Că acest lucru nu se poate întâmpla 🙂

Ceața „se joacă”

După ce am văzut că cerul ne oferă o frumoasă culoare albastră limpede, am coborât la micul dejun la lounge-ul hotelului Lo Paller.
Vă rugăm să pregătim câteva gustări pentru a le lua și vom începe spre Espot.
Suntem la aproximativ 10 kilometri și ne durează mai puțin de 15 minute.

De data aceasta parcăm în parcarea orașului, știind că vom fi mult mai mult.
Mergem direct la biroul din Parcul Național Aigüestortes unde vând biletele și vedem că, deși nu este încă 10 dimineața, există multă coadă.
Când este rândul nostru, avem noroc că există deja 4 persoane până la destinație, așa că nu trebuie să așteptăm nimic pentru a ajunge pe 4 × 4 (pentru a merge la Estany de Ratera și Amitges, trebuie să avem un grup de 6 persoane, dacă nu trebuie să aștepți să apară 4 × 4)
În timp ce urcăm în parc, șoferul va explica câteva lucruri despre parc și unele excursii.
De fiecare dată cățărarea este din ce în ce mai dură și, deși vedem că există oameni care o fac pe jos, credem că decizia noastră a fost cea corectă.
Urcăm în 4 × 4 spre Amitges și coborâm până ajungem pe Lacul Sant Maurici.
În timp ce urcăm, vedem vederi uimitoare, aș spune mai bine decât cele pe care le-am văzut acum 2 ani în partea din Boí.
Urcarea devine mult mai abruptă și chiar la 4 × 4 este dificil de urcat.
Peste mai mult de jumătate de oră ne lasă la L'Estany d'Amitges și ne spune că în fiecare oră la fața locului petrec 4 × 4 în zona Llac Sant Maurici.
Primul lucru pe care îl găsim sunt câteva lacuri în față, cu vederi spectaculoase.
Nu ne gândim la asta și scoatem camera fără să ne gândim.

Estany d'Amitges

După o bună perioadă de „adaptare” la părerile pe care le avem, ne retragem pașii pentru a merge la Estany Nere pe care îl avem la câteva minute de unde ne aflăm.

Estany Nere. Parcul Național Aigüestortes și Lacul Sant Maurici

Aici facem câteva fotografii și vedem că în mai puțin de 500 de metri călătorim mai mult de jumătate de oră. Dacă urmăm acest ritm, nu vom ajunge niciodată !!
Deci, fără să ne gândim mai departe, am ajuns la următoarea noastră „provocare”, Estany de Ratera.
Coborâm pe panta pe care am urcat anterior cu 4 × 4 și urcarea este chiar obosită !!
Vedem oameni în ascensiune și credem că avem dreptate decizia de a o face invers.
În timp ce coborâm, avem vederi ale atacului de cord.

Vederi pe măsură ce coborâm.Parcul Național Aigüestortes și Lacul Sant Maurici

Els Encantats

Începem coborârea

Mai departe

Când ajungem aproape la sfârșitul celei mai abrupte trasee de coborâre, găsim ocolul spre punctul de vedere.
Nu ne gândim la asta, deoarece este unul dintre traseele pe care vrem să le facem. Marcează 20 de minute, dar fiind aproape un drum plat, o facem în acel moment oprindu-ne să facem poze și să ne răcorim puțin ...

Priveliște uimitoare.Parcul Național Aigüestortes și Lacul Sant Maurici

Răcire pe drum

Când am ajuns la punctul de vedere am întâlnit un grup mic de oameni, am așteptat un timp, dar văzând că nu se mișcă din punct de vedere, am decis să sărim un fel de gard de protecție și să mergem într-un colț cu vederi spectaculoase.

Vizualizări din punct de vedere

După ce ne odihnim o vreme și tocăm câteva lucruri pe care le purtăm în rucsac, ne întoarcem pe calea pe care am parcurs-o și mergem direct la Estany de la Ratera.
Pe măsură ce vedem că apare, pare mai frumos. Pacat este ca cerul se inchide din ce in ce mai mult si se pare ca nu va dura mult timp pentru a incepe sa ploua.

Estany de la Ratera.Parcul Național Aigüestortes și Lacul Sant Maurici

Estany de la Ratera

Roger comentează despre mâncare aici, dar urmărind cum evoluează norii, preferăm să mergem direct la cascada și apoi să coborâm Lacul Sant Maurici în cadrul Parcul Național Aigüestortes.
Mai avem o oră și un vârf pe drum și sperăm că furtuna nu ne va prinde.
Și așa facem. Alegem drumul cel mai greu, pentru că este vorba de pietre și coborâre mai marcată, pentru a putea vedea cascada și a ajunge la lac în 1.30h sau cam așa ceva.

Coborâre până la cascadă

Acest drum este cel mai de succes lucru pe care îl facem, pentru că avem vederi uimitoare.

cascadă

După o oră și puțin începe să scârțâie și să se vadă chiar în față Lacul Sant Maurici!!!
Am ajuns !!
Deși nu vom putea mânca aici, am finalizat turul și ne-am bucurat foarte mult.

Llago de Sant Maurici

Ploaia începe să se strângă și mergem direct în zona de parcare, unde va veni 4 × 4 în caz că plouă.
Acolo mâncăm sandvișurile și așteptăm rândul nostru.
La 3 după-amiază suntem până la 4 × 4, coborând în parcarea din Espot.
La jumătatea drumului ploaia devine furtună și nu se mai oprește până când ajungem la hotelul nostru, din Valencia d’Aneu, hotelul Lo Paller.
Acum a venit timpul să ne odihnim și mai ales să așteptăm să vedem dacă un pic și în această după-amiază putem merge la o plimbare în Esterri.

În jurul orei 5 după-amiază a încetat să plouă și cerul devine din nou complet albastru, așa că nu ne gândim prea mult și mergem direct la Esterri.
Ne-a luat mai puțin de 10 minute să ajungem și am găsit un oraș plin de viață.
Mergem de-a lungul străzii principale și ne oprim pentru o băutură.

Esterri d'Aneu

După ce am băut și am petrecut după-amiaza în Esterri, vom merge din nou în jurul orașului, pentru a găsi un loc unde să luăm cină.
Până la urmă ajungem în restaurantul unei pensiuni, ceea ce nu ne place prea mult, apropo ...
De aici trebuie să mergem la Hotelul Lo Paller, astăzi are loc un meci barça-madrid și nu ne putem lipsi de asta :))

Ziua 4