EXPLORAREA PLACULUI BOLAVEN CU MOTORICIC

Dacă vrei vizitați Platoul Bolaven pentru backpacking gratuit și buget... acest post este perfect pentru tine!

Ajungeți în sudul orașului Pakse Din peștera Kong Lor a fost o mini odisea care a durat aproximativ 15 ore. După ce am schimbat duba de două ori, luăm un autobuz de la cele vechi, care și-a luat jumătate de oră la fiecare oprire, pentru că pentru a reduce sarcina călătorilor care coboară de pe acoperișul autobuzului nu este ușor, iar bagajele sunt dintre cele mai variate ... de la bărci cu 20 sau 30 kg de vopsea până la 3 tractoare în piese, motociclete, saltele ... Am ajuns la Pakse la 4 dimineața bustul, cu un răzuitor și cu Pensiunile închise, cu excepția unuia, unde ne-am așezat patul și dormi ca niște miei mici.

Motivul pentru a petrece noaptea în Pakse, la fel ca majoritatea celorlalți călători, nu este altceva decât închiriați o motocicletă și faceți un tur al zonei numite Bolaven Plateau, punctat cu cascade impresionante, sate frumoase, păduri înalte și câmpuri de cafea (eventual cea mai bună cafea din Laos, sau cel puțin cea mai faimoasă). Obținem o hartă destul de neplăcută, dar suficient pentru a cunoaște direcțiile pe care trebuie să le urmăm și cu ea planificăm o traseu care va dura următoarele 3 zile.

Prima etapă

A fost destul de scurt. După ce ați făcut turul 90 kmfăcând câteva opriri pentru a vizita orașele mici, inclusiv unele petreceri locale cu un concurs de dans, am ajuns în zona din Cascade Tad Loși acolo ne întâlnim cu mama! Are o pensiune rustică cu bungalouri la 1 € de persoană (imaginați-vă cum au fost la prețul respectiv) și un restaurant cu porții mai mult decât generoase. Dar cea mai frumoasă este bunica, care la cină se apropie de noi fumându-și super-țigara și începe să ne spună o poveste pe care nu am înțeles-o, dar femeia a fost atât de amuzantă expulzând din când în când acele pufuri de fum. să ai un râs sincer cu ea.

A doua etapă

A fost mult mai greu decât precedentul. Știam că acesta va fi cazul pentru care am luat un mic dejun puternic cu Mama și ne-am apucat de Honda 100 cc pentru a face turul 200 km Nu se așteptau.

Până la jumătatea drumului nu este nimic complicat, nu sunt drumuri asfaltate foarte aglomerate care trec printr-o multitudine de sate. Dar în jurul orei 12 dimineața ajungem la traversarea indicată pe harta noastră și ne îndreptăm spre pădure. Asfaltul dă drumul la pământ și câmpia spre munți. Ne așteaptă 70 km pe trasee de mizerie care au devenit uneori noroi.

Practic incomunicat din restul lumii, dar cu moralul foarte ridicat, deoarece peisajele sunt frumoase. De asemenea, aici ne întâlnim aproape brusc cu două dintre cele mai impresionante cascade din Laos, iar la sosirea în orașul unde am terminat etapa, ne așteaptă o altă surpriză, un super hotel !! După 7 ore pe bicicletă găsim paradisul.

Verificăm că motocicleta este perfectă și ne bucurăm că nu am suferit nicio puncție ... aparent ... A doua zi motocicleta răsare cu roata dezumflată, o gaură în cameră a făcut ca roata să se dezumflă treptat (un por) și că În timpul nopții ați rămas fără aer complet. Noroc, dar noroc să găsești lângă hotel un atelier care în 10 minute și după o reparație instructivă (și ieftin ... 1 €) ne lasă motocicleta perfectă, da, continuă plin de noroi. (Ok, ne-au făcut treisprezece și paisprezece? La naiba ca naivul ...)

A treia etapă

Teoretic, ar fi întoarcerea la Pakse, dar din moment ce am prins gustul motocicletei (acum te înțeleg pe Vărul Pichili), am decis să mergem să vizităm Templul lui Vat Phu, la aproximativ 50 km de Pakse. Înainte de a face două opriri pentru a vizita Cascade Tad Yuang și grădinile sale frumoase, și impresionant, dar inaccesibil Ventilator Tad, poate cea care ne-a dezamăgit cel mai mult, nu din cauza cascadei în sine, ci pentru că nu există nicio modalitate de a o contempla în toată splendoarea sa.

Ne întoarcem la Pakse după ce a făcut un tur în total 420 km aproape căzând noaptea (vizita la ruinele vechiului templu al lui Vat Phu și trecerea prin orașul Champasak le vom spune în următoarea postare), ne vom întoarce tovarășul nostru de călătorie în mica casă a ei și ne vom bucura de eclipsa de lună care doar Puteți contempla din această parte a lumii.

REZUMAT DE RUTA

• Ziua 1: Pakse - Tad Lo. Total 90 km. La 21 km luați devierea la stânga spre Salavan.
  • Ziua 2: Tad Lo - Pakxong. Total 200 km. După 4 km, virați la dreapta pe Sekong. După 22 km urmând aceeași direcție, luați un ocol la stânga și după 46 km veți ajunge. Urmați direcția Attapeu pentru aproximativ 30 km, după care se face devierea spre direcția bună Pakxong (aveți grijă de acest lucru). Drum murdar pentru 71 km și veți ajunge la Pakxong.
  • Ziua 3: Pakxong - Champasak - Pakse. Total 130 km. Plecăm spre Pakse și 8 km înainte de sosire luăm devierea la stânga spre Ban Muang și 4.000 de insule. După 30 km, virați la dreapta pentru a găsi un semn care anunță Vat Phu 17 km. Ajungi în orașul de coastă Ban Muang, unde iei o barcă pentru 20.000 km (motocicletă și două persoane) până în cealaltă parte a Mekong-ului. Odată ajuns la celălalt port, luați drumul din stânga spre Champasak și urmați indicațiile către Vat Phu. Deși dacă doriți să salvați barca puteți merge pe noul drum, prin care ne întoarcem.
  • Întoarcerea am făcut-o pe noul drum din aceeași parte a Mekongului cu Champasak (fără a fi nevoie să luăm barca) care duce direct la Pakse în aproximativ 35 km.

Aici vă lăsămhărţi Am făcut pentru ocazie, nu sunt super exacte, dar vă pot face o idee

Cascade:

• Tad Lo: Există 3 cascade gratuite în împrejurimi. Aici vom lăsa harta parcului.

• Tad Faek și Tad Hua Kon: între Sekong și Attapeu. Puteți devia cu o căruță pentru a vedea primul (contra cost) și a-l urma pe drumul principal. La 1 km de reintrare, este al doilea (gratuit).
  • Katamtock și altul despre care nu știm numele. Secțiunea dintre Ban Lak 52 și Pakxong. Mai întâi este necunoscutul pe malul drept al drumului, apoi pe malul stâng este Katamtock. Ambele sunt vizibile doar din drum.
  • Tad Yuang și Tad Fane. Pe întinderea de la Pakxong la Pakse. Atât plata (5.000 pax și 3.000 de motociclete). Merită să plătiți pentru ambele.

Transport. Cum să ajungi la Pakse?

• De la Kong Lor la Pakse Trebuie să schimbați de mai multe ori transportul: mai întâi o autoutilitară care părăsește Kong Lor la aproximativ 12 sau 1. Durează aproximativ 45 de minute și ajunge în orașul Khoun Kham, acolo luați o altă autoutilitară care vă duce la Vieng Cam pentru alții 45 de minute Ambele costă 25.000 K. Toate autobuzele care merg spre sud trec prin Vieng Cam, așa că este o problemă de așteptare și de noroc să oprești unul în curând și să fii unul dintre cele moderne. L-am luat pe cel care era deja în picioare, dar era unul foarte vechi. Plătim acest autobuz la 90.000 K.
  • Închiriați motocicleta în Pakse Este simplu, există multe magazine care oferă rate de 60.000K pe zi și 50.000K dacă îl închiriați pentru 3 sau mai multe zile. Sunt cele 4 angrenaje semi-automate, dar cu siguranță în căutarea a ceva mai multe sunt cele automate. Am pus un total de 75.000K benzină pentru 420 km.

Locuri de cazare. Unde să dormi în Pakse și în platoul Bolaven?

• în Pakse Am dormit prima și ultima noapte a traseului în Vilaysing (fără baie) și în Lankham. Ambele pentru 60.000 K pe noapte, prima mai bună decât a doua.
  • Pe traseul pe Platoul Bolaven: în ziua 1 am dormit Tad Lo la Pensiunea Mamapaps, pentru 20.000 K pe noapte. A doua zi în care am dormit Pakxong la hotelul Vangai pentru 60.000 K (foarte bine!).

Ia-ți Asigurare de călătorie IATI cu un 5% reducere pentru a fi un Backpacking pentru World Reader de la acest link: //bit.ly/29OSvKt