ROCCURI PANCAKE: DESCOPERIREA COSTA DE VEST A NOI ZEALANDE

de Westport Am plecat devreme pentru a ne îndrepta pentru unul dintre necesitățile insulei de sud: Stânci de clătite! Deși înainte de sosire ne-am opri în câteva puncte impresionante ale coastei vestice sălbatice a insulei de sud a Noii Zeelande.

În primul rând, în loc să luăm drumul principal de la Westport, îl luăm pe cel care merge de-a lungul coastei și intră pe Capul năprasnic. Acolo urmăm semnele către o colonie de sigiliu, ar fi prima noastră experiență cu acești bătai și prietenii răguși! Parcăm în parcarea din Golful Tauranga și ne-am plimbat până la un punct de vedere și sub el i-am avut acolo, culcați și relaxați la soarele de primăvară.

Dar nu a fost singurul animal pe care l-am întâlnit în acea dimineață, după ce am parcat și ne-am pregătit să luăm micul dejun într-unul dintre cele mai magice locuri în care am avut un picnic în viața noastră, vedem un feote de pasăre, un amestec între un kiwi și un dinozaur! S-a dovedit a fi mama unei familii din wekas, o specie endemică din Noua Zeelandă, care s-a apropiat de noi să ne ceară niște bucăți de pâine, ceea ce l-a dus ulterior la urmașii săi. O madrasa intreaga!

Înainte de a ajunge la Pancake Rocks, Coasta de vest Ne-a oferit câteva vederi spectaculoase. Drumul care străbate această zonă a țării este o adevărată bucurie, cu muzica și compania potrivite în care te simți cel mai liber și fericit om de pe planetă! Pe drum trec prin câteva puncte de vedere de unde să ia niște instante magnifice ale coastei de vest, din sălbăticia Coasta de Vest.

Și așa ajungem Stânci de clătite, o minune a naturii. Forța mării din Tasmania modelează aceste roci de mii de ani. Forma de clătite care dă numele are explicația sa în alternanța sedimentelor tari (animale marine) și a sedimentelor moi (plantelor), astfel încât acestea din urmă suferă mai multă eroziune și se scufundă în rocă. Spectaculos!

De asemenea, curenții marini ne păstrează o surpriză. Odată cu sosirea valurilor, apa face o călătorie între adâncurile stâncilor pentru a trece între o peșteră naturală și expulzată spre cer, un gheizer de mare sau o gaură de suflare!

Am continua pe drumul coastei până când Greymouth, unde am lua ocolul pentru a traversa țara de la vest la est. Dar acolo ne-am opri pentru a recupera energia într-un KFC. Și acolo am văzut un tip foarte curios care călărea cu o motocicletă foarte curioasă. Nu știm dacă ne urmărea sau ce, dar ne-a trecut de mii de ori și până la urmă a trebuit să facem o poză desigur!

Drumul ne-a condus spre Reefton, de fapt, este o traversare, preluată din anii 60, și acolo am mers în zona montană interioară, să traversăm peisaje frumoase și să sfârșim să facem noapte în Camping Deer Valley.

Informații utile

:: Unde să dormi în X?

Westport: o parcare din spatele i-Site-ului. Eram singurii și, la miezul nopții, un grup de localnici a venit să facă o sticlă, deși nu ne-au deranjat prea mult. Există câteva băi de construcție deschise 24 de ore.

Camping Deer Valley: în mijlocul naturii, lângă un râu. Când ne-am dus am găsit un loc destul de sumbru, dar obiectiv nu este rău. Are băi antivirus și amenajarea este frumoasă.

:: Cape Foulwind

Există două parcări, una la fiecare capăt al pelerinii, de unde se nasc unele plimbări pentru a face turul într-o oră. Am optat pentru cel care este cel mai aproape de coloniile de focă, Tauranga Bay Carpark, dar există și cel de la celălalt capăt, Cabe Foulwind Carpark, lângă far. Nu am făcut plimbarea, dar cred că poate merită pentru că atunci când eram pe punctul de a pleca cu un autobuz a sosit de la bunici care se pregăteau să facă turul.

:: Pancake Rocks

Merită vizitată, deși pentru asta trebuie să vă abateți ruta câțiva kilometri. Intrarea este gratuită. Vizita se face pe un traseu circular sculptat pe pietre însele în puțin timp. Ne-au spus că aproape de aici există o plajă sălbatică foarte mișto, puteți merge la i-Site în parcare și să întrebați acolo.

:: Aceasta este harta turului nostru

Video: Sustainable Living E1. Food: Local, Organic, Unpackaged, Food Waste (Mai 2024).