RUTIERE PRIN AUSTRALIA DE Sud-Vest. ETAPA 2: ALBANY - ESPERANȚĂ

Am ajuns în Perth cu o iluzie imensă de a cunoaște Australia din drum. Acolo am închiriat o autoutilitară și am început traseul care ne va duce spre Melbourne, vizitând trei state: Australia de Vest, Australia de Sud și Victoria. Vă spunem deja prima etapă, acum mergem cu următoarele 4 zile, a doua etapă a noastră roadtrip în dubă prin sud-vestul Australiei: de la Albany la Esperance.

Momentan acestea sunt principalele date:

Informații de etapă

Punctul de plecare: Albany

Punctul final: Esperance

Total km: 606 km

zi: 4 zile

• Ziua 5: Albany - Râul Pallinup (145 km)
  • Ziua 6: Râul Pallinup - Munglinup (259 km)
  • Ziua 7: Munglinup - Esperance (143 km)
  • Ziua 8: Esperance - Lucky Bay (59 km)

Ziua 5Albany - Râul Pallinup

Ideea inițială a acestei a cincea zile de parcurs a fost să o petrecem, cel puțin în mare parte, pe plaja din Plaja mica, dincolo de Albany. Ziua a devenit tulbure și, spre deosebire de cea precedentă, de data aceasta nu a scăpat, de fapt a fost scânteietoare uneori. Așa că am schimbat planul: de la plajă la bibliotecă... plat, nu? Nici nu vizitămDecalajul, o platformă atârna la 40 de metri deasupra unei stânci, înaintea Albanyului, deși cea mai mare problemă în acest caz a fost 13AUS de intrarea în Parcul Național Torndirrup, unde se află.

Într-adevăr, aveam nevoie de câteva ore pentru a fi conectat la laptopuri, deși viteza Wi-Fi-ului public ne-a dat doar să răspundem la niște e-mailuri, câteva comentarii și să actualizăm rețelele sociale. Este o adevărată odisee să găsim rețele deschise care să ofere viteze de conectare decente, ni s-a întâmplat deja în Noua Zeelandă, ar trebui să fim sfătuiți!

Albany Este un oraș cu un anumit farmec. Sunt încă 4 străzi abrupte care se termină în golf, după traversarea șinelor de tren, dar casele originale construite acolo până în 1800, câteva parcuri mici (cu semne de avertizare asupra șerpilor, nu uitați că uitați că te afli în Australia), un muzeu gratuit despre istoria WA și un altul cu o anumită importanță ANZAC, NaționalulCentrul ANZAC (24AUS), replica navei amiciție, care a adus primii coloniști albi (și câteva animale) din Sydney pentru a stabili o colonie în îndepărtatul vest al Australiei și o mână bună de biserici. Terminăm într-una dintre ele, da! Vă spunem ...

ANZAC erau o armată formată din trupele australiene și din Noua Zeelandă care a fost formată pentru a lupta pentru prima dată în războiul de la Gallipoli (Egipt) în IGM, în 1915. Dincolo de puterea militară, importanța acestei uniuni este simbolică, de fapt Ziua ANZAC (25 aprilie) în care această luptă este pomenită pune în valoare „spiritul ANZAC” de depășire, tovărășie și curaj, de care australienii se simt atât de mândri. Mai multe informații

Ne protejam de ploaie când vedeam un poster imens foarte sugestiv „Ziua de clătite“. Ceea ce a fost cu adevărat sugestiv a fost bătrânul care v-a invitat să veniți, nu pentru că a fost atractiv în sine (nu avem predilecție specială pentru yayos), ci pentru farfuria cu clătite și căpșuni cu cremă în mâini. Nu am văzut un plan mai bun în acea zi ploioasă decât să luăm un mic dejun înconjurat de oameni bătrâni în centrul de sport al unei biserici anglicane. Este o tradiție care se repetă în fiecare Mardi Gras, în ultima zi înainte de Postul Postului. Nu credeți că devenim religioși, este că nu știm să spunem nu unui bătrân iubitor (OK, ne-ați prins, suntem niște ciudăți lacomi). Apropo, clătita cu cafea ne-a costat 3,50AUS.

Profităm de trecerea noastră prin Albany pentru a înlocui frigiderul din Coles, cumpăra bere ca și cum nu ar fi mâine, dă-ne câteva dușuri calde gratuite în toaletele publice, cumpără niște haine super ieftine și completează depozitul nostru Chipy.

Ai spus? haine super ieftine? Da, în Australia există magazine unde puteți găsi haine foarte ieftine. În Albany există două, cot la cot: Target și Best and Less unde, pentru 21AUS (aproximativ 13 €) cumpărăm: 4 chiloți, 2 pantaloni scurți, 2 cămăși, 1 costum de baie și 1 șapcă.

Vrem să continuăm să câștigăm teren pe hartă, astfel încât să continuăm pe naționala 1 în direcția spre est și să intrăm așa-numitultufiș”, Acea parte a Australiei s-a despărțit de coastă, dar nu la fel de departe de decalaj. Ajungem astfel într-o zonă de odihnă, „Oprirea odihnei râului Pallinup„Unde petrecem noaptea cu alte 3 autovehicule. Până acum am avut noroc, de 5 nopți nu am întâlnit niciun criminal nebun cu gene criminale ... Jucăm la lemn! Ceea ce aparent ne-au vizitat în această seară sunt vulpi uriașe, nu că le-am văzut, este că l-am citit într-un comentariu recent din aplicația Wikicamps. Am văzut doar ciori!

Ziua 6Râul Pallinup - Munglinup

Dacă te uiți la o hartă a populației din Australia astfel, vei observa că este concentrată în zonele de coastă, în special în partea de est. Atunci când călătorești țara pe drumurile sale, acest fapt devine mult mai evident: îndepărtarea de mare înseamnă să te îndepărtezi de semne de viață, peisajul se schimbă complet, iar sentimentul este că ți-ai schimbat țara (sau planeta) fără să fi auzit măcar de ea. Suntem în întregime BUSH. Am putea numi tufișul ca „zona semi”:

• semidesert: este un teren maron uscat și arid, dar plin de arbuști mici și eucalipt. Peisajele sunt noi pentru noi.
  • Semideshabitada: Puteți parcurge kilometri și kilometri fără a vedea vreun oraș și, dintr-o dată, există un set de case în mijlocul nicăieri și autobuzul școlar care intră pentru a părăsi copiii.
  • Semiaburrida: drumurile devin grele, lungi drept de asfalt cenușiu, pe laturi o linie de pământ maroniu și apoi verde de tufișuri. Singurul lucru care te face să te întorci din gândurile tale sunt camioanele cu trei remorci, așa-numitul „drum de tren” sau grupurile de galahii care se ciugulesc pe umeri.

Și pentru 4 pisici care călătoresc aici nu este necesar să se facă autostrăzi pe 4 benzi, așadar să se stabilească pentru drumuri pavate cu două sensuri (în Australia, este mult de spus), unde nu mergem mai mult de 80 km / h, ci că Permite să trăiești peisajul, oprește-ți ochii asupra detaliilor, bucură-te de călătorie.

Am citit căGolful Bremer Este un loc minunat, cu plaje magnifice și peisaje frumoase. Dar băiete, ce vrei să-ți spun, cu timpul așa cum era și având în vedere că ocolul avea vreo 80 km de mers și același lucru să ne întoarcem, am decis să trecem pe lângă.

Cu mintea noastră absorbită în sute de gânduri (cri cri) ajungem la Casă rutieră MunglinupAparent, aici puteți petrece noaptea fără a fi deranjat sau amendați. Este unul dintre acele locuri pe care camioanele le folosesc pentru a se odihni, pentru a încărca rezervorul camionului și pentru a-și descărca propriul, pentru a discuta câteva minute cu vânzătorul (și anume care dintre cei doi are mai multă nevoie de conversații) și, în unele cazuri, pentru somn. Roadhouse-urile sunt, de asemenea, locuri bune pentru a lua programa dacă sunteți din WHV și doriți să acumulați dolari buni.

Am ajuns la mijlocul după-amiezii, pe măsură ce soarele a coborât mai mulți oameni, inclusiv un cuplu de italieni super drăguți cu care am împărtășit un gratar Și niște beri. Spre deosebire de Noua Zeelandă, în Australia, gratarii (care sunt încă plăci metalice încălzite cu buteliile de gaz) sunt mai răspândite și mai libere! Unele mai murdare, altele mai curate ...

Și aici au fost câteva nomazi gri, așa cum sunt numite bunici pensionari care, obosiți de rutină, se urcă în rulote și călătoresc în țară fără grabă, în ritmul lor, uneori cu animalele de companie și dorind mereu să împărtășească câteva cuvinte cu voi. Ei spun că este un stil de călătorie pentru persoanele în vârstă, ne place (spiritul acela tânăr care ne străbate trupurile!). Este de fapt o opțiune excelentă pentru a-ți cunoaște țara, pentru a descoperi locuri pe care le-ai văzut la televizor sau ai auzit la radio și nu te-ai gândit niciodată că vei păși pe ea, și este, de asemenea, un mod foarte ieftin! Există multe campinguri gratuite pentru petrecerea nopții (cu mai multe sau mai puține facilități), parcurile de rulote mult mai bine pregătite pentru prețuri accesibile, benzină ieftină și drumuri în stare bună. Doar două pericole? Alergați peste canguri și sfârșiți prin a vă agăța (călătoria, nu cangurii) ... este un stil de călătorie care devine dependență (călătorie zic, nu alerga canguri).

Apropo, nu am văzut oameni aborigeni de când am părăsit Perth. Sentimentul este că nu există nicio integrare, ele sunt pur și simplu parte din societate. Vom vorbi despre acest subiect într-o postare specifică.

Ziua 7Munglinup - Esperance

Înainte de a ajunge la Esperance, există un ocol pentru a călători Drumul plajei Eleven Mile, un drum panoramic care trece prin niște plaje foarte frumoase și puncte de vedere de pe stâncile minunate, cel mai spectaculos punct este, fără îndoială, Eleven Mile Beach. Deși prima oprire nu este nici mai mult, nici mai mică decât Lac roz, care a fost roz la un moment dat în trecut, dar se pare că s-a decolorat și acum are o culoare de nedescris. Chestia de alge ...

Eleven Mile Beach

Deși soarele strălucește din nou, vântul este terifiant și de data aceasta părăsim baie pentru altă ocazie. Dar pentru record, ca plajă, cea care invită cel mai mult la baie pentru a fi protejată de un golf este Amurg plaja. Nici nu este un loc rău pentru a pregăti un sandwich.

A doua zi am aflat că astăzi un turist spaniol a salvat un înotător care curenți de mare prinseseră în timp ce el prindea niște valuri cu bordul său pe o plajă din Esperance. Și, dincolo de rechini, meduze și crocodili cu apă sărată, pericolul real al apelor din Australia sunt curenții lor imprevizibili și neașteptate („rips„), Care în 2016 a ucis 116 persoane.

Am vizitat și biblioteca Esperance și am primit un cadou minunat: cartea „Down Under ”de Bill Bryson, pe care îl citim în spaniolă în kindle. Și numai pentru 2AUS! O necesitate pentru oricine pregătește o călătorie în Australia.

În această seară stăm la Parcul Caravanelor Băilor (39AUS două persoane pe un complot cu electricitate) și acolo am întâlnit două tipuri de fișiere care, când văd că cineva deschide o bere singură, se apropie pentru a-și păstra compania. Un fost șofer de camion care ne-a spus că cei mai răi de pe drum nu sunt cangurii, sunt vaci sălbatice care vă pot distruge o jumătate de camion și un fermier pensionar care a dispărut fără să observe nici măcar. Oamenii din Australia sunt de obicei deschiși și prietenoși, cu o sinceritate sinceră și curioși să știe cum este țara dvs. sau care va fi următoarea dvs. destinație.

Ziua 8Esperance - Lucky Bay

Ne trezim devreme gândindu-ne că va fi noapte, dar aici se răsare la 5:24 dimineața! La ora 6 eram deja pe drum pentru a obține unul dintre puținele locuri care sunt eliberate în campingul din Lucky Bay Am ajuns cam pe la 7 dimineața și, surpriză, nu eram primii! Bine, am fost secunde și la ora 8 sau acolo aveam deja râvnitul nostru complot, suntem nerăbdători! Dar trebuie să ne înțelegeți, acest loc merită asta și mai mult ... este, fără îndoială, cel mai bun dintre toate campingurile unde am stat până acum.

Prețul este de 11AUS de persoană, plus 13AUS per vehicul pentru intrarea în parc national. Există o trecere de 4 săptămâni în toate parcurile naționale din WA pentru 46AUS (cu mașina), dar mai avem câteva zile înainte de a trece frontiera (literal) și a intra în Australia de Sud. Cu toate acestea, dacă doriți să vizitați mai multe (precum cea pe care v-am spus-o înainte de Parcul Național Torndirrup), poate fi interesant.

→ Mai multe informații despre prețurile parcurilor naționale din WA

Parcul național este Cape Le Grand, unde vă puteți bucura de mai multe plaje frumoase, trasee pentru toate gusturile și stările de formă și, desigur, este foarte faimos pentru fauna sa. Da, este aiciplajă în care cangurii se plimbă liber * _ * Este plaja pe care o oferă direct campingul, cangurii trăiesc în pădurile cu gard viu care se află în împrejurimi și ocazional se plimbă în jurul plajei pentru a mânca puțină alge marine. În plus față de cangurii de pe aici șerpi de șarpe așa că aveți grijă!

Un alt animal pe care eram încântați să-l cunoaștem îndeaproape a fost emu, un fel de struț foarte asemănător cu un dinozaur și l-am văzut de două ori! Două exemplare negre impresionante cu ochi portocalii se întrebau de pe marginea drumului și din fațaEsperance Stonehenge (o replică în mărime reală oarecum ciudată) Ce au făcut acești doi tipi cu chipuri de sobaos la acea vreme? „Bucurați-vă de Australia, copon!”

Am văzut și un pescăruș. Ok, nu este foarte exotic, dar nu-mi spune că nu este frumoasă și că nu știe să pozeze.

Video: Australia: Trei americani au decedat în accidentul unui avion utilitar pentru stingerea incendiilor (Mai 2024).