SAPA-RAMOS (TREKKING GRATUIT ÎN SAPA)

A venit momentul în care ne-am temut atât de mult ... ne-am despărțit! Dar numai o săptămână. În timp ce eu, încă pe jumătate convalescent de febră, urmez traseul spre nordul Vietnamului Sapa Pentru a petrece mai frig, Lety va petrece o săptămână în Bali alături de prieteni. Știm deja cine este cel mai deștept al cuplului. Cât despre Bali vom spune în viitor, este o destinație programată pentru câteva luni, aici vom vorbi doar despre vizita la Sapa.

A sosi a fost o experiență. Am cumpărat biletul pentru scaun dur, pentru că cele moi nu au rămas, iar bunica merge pe un buget, fără să-mi imaginez ce mă va aștepta acolo. Am căutat scaunul meu numerotat care nu era altul decât cel care a fost lăsat liber în mijlocul unui grup de vietnamezi care sărbătoresc (bănuiesc că nimic special), fumează și bea beri fără oprire ... unul dintre ei îmi spune că are 9! Dar mașina nu este plină, așa că încerc să-mi schimb locul într-un colț mai îndepărtat, unde am timp să văd un film și puțin altceva, înainte ca la una dintre multiplele opriri să încep să urc un val uman până când trenul este finalizat Și, desigur, este rândul meu să fiu invitatul neașteptat al petrecerii vietnameze. Mă primesc din nou cu râsete și o mulțime de întrebări pe care mi le traduce una dintre ele și îmi ascultă cu atenție răspunsurile. Și între ei îmi oferă tot ce transportă, beri, gumă de mestecat, tutun, banane ...

Așa că îmi petrec noaptea până ajunge la Sapa, fără să dormim practic, deși cel puțin primim un soare radiant și o temperatură ideală! (Bateria aparatului foto nu mă lasă decât să fac o poză în tren, dar imaginați-vă mașina cu mai multe grupuri de petreceri, aruncând gunoi în sală și fără a opri fumatul).

În Sapa se pot face câteva lucruri, în afară de plimbarea prin piața în care femeile locale își vând produsele Hmong, fac cumpărături pe piață și, bineînțeles, se plimbă bine între terasele de orez tipice acestei zone din Vietnam. Așa că am primit câteva hărți și acolo m-am dus!

Am început traseu într-un circuit de câțiva kilometri care are ca loc mai interesant o cascadă de puțin peste 5 metri. Apoi, cu indicațiile sătenilor și cu ajutorul hărților, am coborât pe vale mergând mereu pe malul unui râu și aici priveliștile erau minunate. Deși terasele tipice erau acoperite cu apă și nu era viziunea câmpurilor de orez verzi ale cărților poștale, să contemplăm munții de 3000 de metri în depărtare, mergând între pietrele râului și să trecem prin sate minuscule, cu siguranță era ceva de memoria Și mai mult după ce m-am văzut pierdut de mai multe ori și am pus picioarele în noroiul câmpurilor de orez de câteva ori ...

Am ajuns în orașul unde traseul meu se va încheia puțin mai târziu decât era planificat, după ce am parcurs aproximativ 8 kilometri în aproximativ 5 ore! Și acum depinde de Sapa! Dar acesta a fost cel mai puțin complicat, am urcat pe o motocicletă care în aproximativ 15 minute m-a dus înapoi la hotelul meu :-p

Și asta a fost aventura mea făcând un trekking gratuit în Sapa (deși dacă preferați să o faceți cu un ghid local, vă vor lua o mie de opțiuni în Sapa ... și chiar online, ca acesta).

M-am întors la Hanoi, de data aceasta, pe un scaun moale. Nimic de a face cu a merge ...

CÂT MULȚI ... în Bali 4 fete fericite și frumoase se bucură de o săptămână incredibilă, între peisaje de farmec, mâncare delicioasă, personajul ciudat și o coloană sonoră excelentă ... churri churri machi ... dar aceasta este o altă poveste!

Transport. Cum să ajungeți la Sapa din Hanoi?

Trenul cu scaun dur de la Hanoi pleacă la 200.000 de dong-uri până la gară. Lao Cai, de acolo până la Sapa, există o oră într-unul dintre numeroasele autobuze care așteaptă în afara stației și costă 50.000 de dong-uri (distracția este obligatorie). Scaunul moale rotunde rezervația din Hanoi și costă 210.000 de dong-uri. Merită să mergi cu câteva zile înainte pentru a-l rezerva pe cel moale.

Locuri de cazare. Unde să dorm în Sapa?

În Sapa Hostel, 8 $ noaptea.

Trekking gratuit în Sapa

Lăsați adresa Sapa Cat Cat. La biroul de cumpărare a biletelor puteți spune că nu mergeți la Cat Cat și nu vă economisiți costul biletului (cred că 35.000 de dong-uri). În cazul în care pun probleme cu biletul este la primul punct de verificare, care este la stânga în funcție de victime. Nu te lasă să treci fără bilet, așa că m-am dus imediat. Traseul este circular de 2 km și mai există un alt punct de verificare, dar am găsit acest lucru fără să controleze nimeni, așa că aș putea trece fără probleme.

Imediat după punctul de verificare, există două căi care vor conduce către același site. Mai bine cel din dreapta, urcând niște scări, are vederi mai bune. La kilometru ajungeți la cascada, urmați niște scări și virați la dreapta spre Y Linh Ho (întrebați localnicii). Dacă continui drept înainte, vei ajunge la primul punct de verificare. Este o zonă cu mai multe cascade, un pod este străbătut și drumul se abate, l-am luat pe cel din dreapta, de partea râului mare. Mergeți cam 2,5 km până la intersecție. Nu ajungi la Linh Ho.

Drum foarte frumos lângă râu urmând direcția Lao Chai. Drumul este complicat de la trecerea unui pod. Acum lăsăm râul la stânga și acesta pierde din vedere. M-am pierdut printre sate, dar urmând indicațiile localnicilor, ajungem într-un punct înalt unde multe grupuri de trekking au închiriat să se odihnească și să se oprească.

Din acest punct, drumul este mai ușor, cu tronsoane asfaltate, până la Lao Chai. La aproximativ 3,5 km de traversare. Aici puteți lua o motocicletă spre Sapa sau urmați drumeția către Ta Van, la un kilometru mai jos.
În total sunt aproximativ 8 km și aproximativ 4 sau 5 ore, în funcție de ritm.

Când este mai bine să mergi la Sapa?

Pentru a contempla câmpurile de orez din Sapa în culoarea sa verde splendidă, cel mai bine este să mergi după primăvară (care este atunci când sunt plantate). În lunile mai-iulie este când sunt pline! De acolo, în august și septembrie, încep să se îngălbenească (deși este încă un moment bun), iar colectarea se face începând cu luna octombrie, deci iarna, pe lângă faptul că nu văd terasele cu orez cu plante, solul este noroios și este destul de rece!

Ia-ți Asigurare de călătorie IATI cu un 5% reducere pentru a fi un Backpacking pentru World Reader de la acest link: //bit.ly/29OSvKt