Parcul Yellowstone

Ziua 3: PARCUL GALBEN - ZONA MAMMOT ȘI NORRIS

Duminică, 11 octombrie 2009

Astăzi ne începem ziua la 7 dimineața și primul lucru pe care îl conștientizăm este că telefoanele nu funcționează în această parte a lumii. Când întrebăm la hotel, ei ne spun că se întâmplă asta Vest galben Adesea, în funcție de compania de telefonie pe care o ai, din moment ce fiind drept între două state, rămâi „în pământul nimănui”.
După câteva e-mailuri care confirmă familiei că suntem bine și că nu vom avea telefon în următoarele zile, vom lua micul dejun la o cantină foarte aproape de hotelul care ne-a fost recomandat.

După ce i-am oferit câteva ture la carte, cerem câteva mic dejun care includ toast și ouă și când vedem că le aduc la noi ne dăm seama că asta mai mult decât micul dejun arată ca mâncare (aici vom începe să ne dăm seama că rațiile de mâncare în această parte a lumii sunt de 3 ori cu care suntem obișnuiți). Să începem prima noastră zi la Parcul Yellowstone Cu energie reînnoită. Prețul este de 19 $ ambele.

Mic dejun în West Yellowstone

După micul dejun ne îndreptăm spre Parcul Yellowstone cu mașina noastră de închiriere în Statele Unite, care se află la 0,5 km de orașul West Yellowstone unde am stat.
În primul rând și tocmai am ajuns la intrarea în parc, primul lucru pe care îl facem este să cumpărăm Pass anual pentru 80 USDasta ne va da acces la majoritatea parcurilor din vestul Statelor Unite, economisind cu asta câțiva dolari buni.
Odată cu trecerea noastră, ne întoarcem la mașină și ne îndreptăm spre Zona mamutului, primul pe care îl vom întâlni în Parcul Yellowstone.
Zonele de vizitat în Parcul Yellowstone formează ceva similar cu un „număr 8”. Noi, având 3 zile pentru a o vizita, de ieri am investit doar în sosirea de la Reno la West Yellostone, am împărțit zonele în modul în care trebuia să parcurgem kilometri minimi în fiecare zi.

Harta Parcului Yellowstone Harta Yellowstone

În drum spre Zona mamutului din parcul Yellowstone am întâlnit 2 drumuri închise de zăpadă. Eram mai mult sau mai puțin pregătiți de ceea ce citisem în document site-ul oficial al parcurilor naționale din SUA și eram foarte conștienți că dorința de a veni la Yellowstone în noiembrie a avut pro și contra. A putea să ne bucurăm de un loc ca acesta aproape în singurătate ne-a obligat să dăm ocazional zăpada de zăpadă care începe să aibă prezență în această perioadă a anului.
Adevărul este că descoperim că a nins mult și că drumurile sunt complet acoperite, astfel încât viteza pe care o purtăm este mult mai mică decât cea indicată în aproape toate Parcul Yellowstone maxim: 45 mile pe oră.
Când am fost pe drum timp de 20 de minute, trebuie să încetinim brusc, lucru pe care îl vom repeta de mai multe ori în timpul zilei. Bizonul și renii se intersectează amintindu-ne că ne aflăm într-un parc național și că aici cel care guvernează este natura.

Bison în parcul Yellowstone

Din West Yellowstone până în zona Mammoth ne-a luat aproximativ 3 ore până la sosire, socotind viteza redusă pe care o purtăm și mai ales opririle pe care le facem în imposibilitatea de a trece nici măcar un peisaj care va fi fotografiat. Suntem în Parcul Yellowstone, un loc impresionant, la care visasem întotdeauna să vizităm și nu vrem să ratăm nici o secundă sau o imagine. Este spectaculos.

Harta mamutului

Începem vizita la Zona mamutului din partea de jos, parcurgând căile care sunt indicate și marcate, atât pe hărțile pe care le purtăm, cât și pe porțile care sunt activate. Peisajele pe care le vedem sunt din ce în ce mai spectaculoase, este, fără îndoială, unul dintre acele locuri care, atât cât ai văzut în fotografii, până nu le vezi, nu poți înțelege cu adevărat ce înseamnă.

Zona mamutului din parcul Yellowstone

După ce ne-am pierdut printre toate drumurile care pot fi explorate în această zonă a parcului, continuăm până în zona superioară a Mammoth, unde drumul este închis de zăpadă, așa că facem întregul itinerar pe jos. De asemenea, este spectaculos, am spune chiar că este mai bine decât zona inferioară.

Parcul Yellowstone

După ce te-ai bucurat mai mult de două ore de Zona mamutului din parcul Yellowstone, ne întoarcem la mașină și mergem la Zona Norris.

Harta zonei Norris din Parcul Yellowstone

Ajungi la Zona Norris de la Mammoth ne durează puțin peste 50 de minute, spunând că ne întoarcem să facem mai multe opriri în imposibilitatea de a face acest lucru înaintea peisajelor care respiră.

Zona Norris Yellowstone

Aici găsim un mic muzeu, care este închis în această perioadă a anului, așa că mergem direct la traseu marcat cu pasarele din lemn, care este impresionant și incredibil doar văzându-l de departe, așa că nici nu vrem să ne imaginăm cum va fi imediat ce ne vom vedea în mijlocul ei.

Zona Norris din Parcul Yellowstone

Bucurați-vă de toate Zona Norris ne ia cam 3 ore cam, socotind tot timpul că ne oprim să facem poze și să recitim ghidul pe care l-am luat din parcurile de vest ale SUA (unul dintre puținele, dacă nu chiar singurul, care este în spaniolă) cu care nu ratăm niciunul detalii despre tot ceea ce vedem.

Zona Norris Yellowstone

Gheizere, fumarole și nesfârșite fenomene naturale Fac din acest parc un loc spectaculos care merită vizitat o dată în viață. Este unul dintre acele locuri care par a fi scoase dintr-un film și chiar fiind aici, nu crezi că este adevărat.

Parcul Yellowstone

Cu acest bun gust în gură, despre care știe că își îndeplinește un vis călător, ne uităm la timp și vedem că a venit momentul să înceapă să călătorească drumul din parcul Yellowstone, să ajungem la ora 7 la hotelul de la galben-vest.

Mai multe informații practice pentru a vă pregăti călătoria în Statele Unite

- 10 sfaturi esențiale pentru călătoria în Statele Unite
- Cea mai bună asigurare de călătorie pentru Statele Unite

Până la urmă ajungem la ora 19.30 și ne vedem apărându-ne spunându-ne că valiza mea nu a ajuns încă și dacă vrem să apelăm la British Airways pentru a lăsa un mesaj și să ne asigurăm că o vor aduce mâine.
După un timp, profităm de ocazie să facem un duș și să ne odihnim, ne sună în cameră și ne confirmă că a fost sunat de compania aeriană și că mâine înainte de ora 10 dimineața vor fi bagaje.
Sperăm ca mâine, în sfârșit, să vedem valiza și să rezolvăm acea problemă pe care am târât-o de când am început călătoria noastră prin Vestul Statelor Unite.

Parcul Yellowstone

Ziua 4