Trenuri din Nori spre Tibet

Ziua 7: Tren de la Nori spre Tibet - Lhasa

Sunt câteva minute până la 7 dimineața când ne trezim și după câteva secunde, ne amintim unde ne aflăm, asimilând că ne aflăm în compartimentul nostru din trenul de la Shanghai la Lhasa, cunoscut sub numele de Trenuri din Nori spre Tibet, moment în care este timpul să profitați de a merge la baie, la această oră a dimineții nu există încă prea mult transfer și să începem să ne pregătim micul dejun, cu cafeaua instantă pe care o aducem de acasă și cu pachetele de cookie-uri pe care le cumpărăm în Shanghai.
În această zonă a Tibetului răsare puțin mai târziu, aproximativ 8 dimineața, așa că este încă aproape închis noaptea, ceva care nu ne permite să vedem peisajul în detaliu, dar care ne permite să intuim schimbarea care încetul cu încetul devine mai mult remarcabil și asta începe să ne lase un peisaj mult mai arid decât am văzut până acum și mai ales cu clădiri mult mai puține.
După ce am trecut prin baie, am ridicat paturile supraetajate și am luat micul dejun, am început să observăm unele amețeli, un simptom al bolii de altitudine și nu putem uita că la 4 dimineața am trecut prin Golmund, deja la aproape 3000 metri și acum începem să ne apropiem de pasul de munte Kunlun, unde vom trece de la 2800 metri la 4700 de metri.

Traseul a 2-a zi pe trenul norilor spre Tibet

Compartimentul nostru din trenul norilor spre Tibet

Vederi din compartimentul nostru din Trenul Norilor către Tibet

Așa cum am spus ieri, în sfaturile pentru boala de altitudine către Tibet, atunci când trecem, chiar treptat, la o înălțime de peste 2500 de metri, trebuie să luați lucrurile ușor, fără a face mișcări bruște și peste Toți, beți multă apă pentru a fi cât mai hidratat.

Pe măsură ce trec minutele, amețelile încep să dispară și începem să ne bucurăm, mult mai liniștite, de peisajele pe care ni le oferă această călătorie incredibilă în Tibet în 19 zile, deși în același timp începem să ascultăm și să vedem cum Simptomele bolii de altitudine încep să producă ravagii în pasaj, văzând cum mai mulți însoțitori de vagoane au nevoie de oxigen sau merg în căutarea băii din cauza vărsăturilor.

Așa ne oferă ora 9 timpul necesar pentru a face un al doilea mic dejun și asta este Trenuri din Nori spre Tibet, având atât de multe ore libere, pe lângă peisajele incredibile, foamea pare să apară și mai frecvent, așa că este timpul să faceți o altă cafea și să ajungeți la niște gustări cu care să însoțiți un timp de lectură, însoțit de peisaje din ce în ce mai impresionante.

Peisaje de pe Cloud Train către Tibet

Cafea în trenul norilor spre Tibet

Întrucât unul dintre sfaturile pentru a evita simptomele bolii de altitudine este să bei multă apă și, deși am cumpărat la stația din Shanghai, am terminat, așa că după ce am întrebat în mod repetat personalului de tren care trece prin diferitele Vagoanele care vând băuturi, mese și gustări și că ne spun că nu au, am decis să ne apropiem de mașina restaurantului, unde după ce le-am arătat o sticlă de apă goală, pentru a evita neînțelegerile, ne spun din nou că nu au și că se închid în acel moment.
Având în vedere acest lucru și, deși avem băuturi răcoritoare, am decis să întrebăm una dintre fetele care trec prin mașină, și de fiecare dată când o traversăm are un zâmbet mare pentru noi, care ne spune imediat să o urmărim din nou până la mașina restaurantului, unde după ce au vorbit pe un ton oarecum înalt cu mai mulți chelneri, sfârșesc prin a ne vinde mai multe sticle de apă.
Având în vedere acest lucru, nu vă putem recomanda ca pe lângă achiziționarea apei la stația din Shanghai, doar în caz, dacă vă spun că nu au în tren, insistați, din moment ce o fac, deși nu înțelegem motivul pentru care nu au vrut să ne vândă.

Mașina de tren a trenului Cloud spre Tibet

După ce petrecem un timp bun dimineața odihnindu-ne și savurăm peisajul, facem o scurtă plimbare pe culoarul trenului, încet pentru a nu forța corpul, moment în care au apărut primele iacuri pe zăpadă. Nu aveam aparatul foto sau telefonul, așa că a trebuit să închidem ochii pentru a înregistra acea imagine pe retină.
După experiență, trebuie să spunem că, fără îndoială, călătoria în Trenuri din Nori spre Tibet Este complet recomandat. Dacă aveți aceste două zile suplimentare, nu uitați să o faceți, deoarece este o experiență unică de la început până la sfârșit.

Peisaje din Tibet. Trenul norilor

Trenuri din Nori spre Tibet

După cum vă puteți imagina, orele zboară și peisajele sunt extrem de impresionante, câteva cuvinte pe care credem că ne vor însoți pentru restul acestei călătorii în Tibet.
Pe măsură ce câștigăm înălțime, cerul este din ce în ce mai clar și ne lasă acea imagine pe care nu o făcusem cu mult timp în San Pedro de Atacama în călătoria în Chile și Insula de Paște, care ne place atât de mult și care ne fac să ne simțim în asta aceeași clipă, pe lângă faptul că suntem mici în fața naturii, extrem de privilegiați să trăim așa cum visasem întotdeauna.

Ajungem după ce mâncăm la Nagqu, în nordul regiunii autonome Tibet, moment în care ne aflăm la 4450 de metri și ultima oprire înainte de a ajunge în sfârșit, până la mult-așteptatul Lhasa.
Din acest moment, imaginile unice ale râurilor, lacurilor înghețate și munților cu zăpadă perenă punctate cu iacuri, devin o constantă în peisaj, în același timp în care oamenii ajung la fiecare câteva minute "licitație"baia pentru a putea vomita, ceva care lasă din nou dovezi, că boala de altitudine nu este nimic de glumit.
Este clar că doar pentru aceste puncte de vedere merită să faci această călătorie cu trenul, pe lângă experiența în sine, care presupune să fii 48 de ore într-un tren, practic fără niciun turist.

Trenuri din Nori spre Tibet

E ora 19:30 când ajungem în Lhasa, după 48 de ore de la ieșirea din Shanghai, moment în care trebuie să ne agățăm rucsacurile, încercând să nu facem niciun efort suplimentar, să nu uităm că suntem la 3650 de metri deasupra nivelului mării și să plecăm. Trenul norilor, o călătorie care ne-a permis practic atinge norii cu mâinile tale și tură unul dintre cele mai minunate terenuri din lume.

Gara Lhasa

După ce am făcut primii pași cu rucsacurile, mult mai grele decât înainte și mai greu de încărcat la această altitudine, vom trece pasaportul și vom permite controlul direct, care se află la ușa stației și vom verifica ceea ce citisem Este cu adevărat: că Lhasa pe care o căutam va trebui să aștepte, deoarece chiar acum recepția este făcută de o clădire mare de ciment, care pare o minciună, să o găsim în acest loc.
Ajungem la ieșirea din stație, unde se află controlul pașaportului și direct, când îi vedem pe occidentali, ne fac să așteptăm, până ajung să ne găsească un cuplu de polițiști care ne duc într-o clădire care este chiar alături, unde După ce ne-au arătat pașapoartele și permisele, ne-au lăsat să trecem fără probleme.
Văzând ce am văzut, înțelegem că este singurul loc în care trebuie să poată scana pașapoarte, așa că dacă te duc de la coadă și te duc într-o altă clădire, nu-ți face griji, este procedura normală.

Gara Lhasa. Tibet

Am părăsit stația cu rucsacurile și 3650 de metri în spatele nostru, găsindu-ne că am putea spune perfect, unde tocmai am părăsit Pasang, care va fi al nostru ghid în spaniolă în Tibet cu un semn cu numele nostru și The China Guide, care ne vor însoți în această călătorie, așa cum am explicat în pregătirile de călătorie în Tibet și nu putem uita asta nu poți călători în Tibet gratis, deoarece întotdeauna trebuie să o faceți printr-o agenție.

Imediat ce ne ridicăm și facem prezentările începem o conversație, se pare că ne-am cunoscut de o viață, mergem în parcarea unde ne așteaptă un 4 × 4, care va fi mașina noastră zilele următoare pe drumul din Tibet, despre care trebuie să spunem Îmi place și mai mult știind orele pe care va trebui să le petrecem în el, cu „Tre” în frunte, care va fi și șoferul nostru în aceste zile.
Pasang și Tre sunt tibetani și, deși acesta din urmă nu vorbește nicio engleză sau spaniolă, suntem total convinși că ne vom înțelege reciproc perfect. Avem nevoie doar de câteva minute, să-i vedem chipul și zâmbetul pentru a ști. Ceva care ni s-a întâmplat și cu Pasang, cu care, pe lângă zâmbetul, împărtășim limba, ceva care într-un loc precum Tibetul, a fost esențial pentru noi
Ne-a luat aproximativ 20 de minute să ajungem în zona Barkhor, trecând printr-un pod de unde am văzut pentru prima dată Potala în depărtare și unde nu ne putem opri să ne uităm, oricât am pierde din vedere. Suntem în sfârșit în Tibet, după atâta timp visând-o.
Mașinile nu pot trece în Barkhor, așa că Pasang a numit ieri Tashitakge Hotel Lhasa, unde vom sta pentru următoarele 6 nopți, pentru a întâlni pe cineva care a venit să ne caute să ne îndrume spre hotel.
Și la timp acolo am găsit un băiat din personal care, după ce și-a luat rămas bun de la Pasang și Tre, atârnă un rucsac pe umăr și ne duce pentru prima dată pe străzile tradiționalei Lhasa la care visasem întotdeauna și pe care o vedem chiar acum Cameră rapidă, dar ne lasă un gust în gură, știm, nu vom uita.

Am ajuns la hotel și după ce am prezentat toată documentația, inclusiv pașapoartele și permisele, am verificat și am fost uimiți la recepție, am urcat la etajul al treilea, nu există lift, dar ne ajută să urcăm rucsacurile, găsim o cameră perfectă, Decorată tradițional, trebuie să spunem, ne îndrăgostim.

Ideea inițială a fost să ieșim la cină, dar știind că nu este indicat să mâncăm mult în aceste prime ore adaptându-ne la înălțime și fiind aproape 9 noaptea, am decis să facem o cafea și să urcăm pe terasa hotelului de unde avem una dintre cele mai minunate vederi din lume și unul dintre motivele pentru care am ales acest hotel pentru a rămâne în Lhasa: uimitorul Potala.

Amintiți-vă că orice călător străin care dorește să călătorească în Tibet trebuie să facă acest lucru printr-o agenție (ESTE IMPOSIBILĂ VIAȚA LA TIBET GRATUIT), fie adăugând la un grup, fie în mod privat și având, înainte de a intra în Tibet, un traseu fix, că agenția va fi transmis și trebuie să fie aprobată de autoritățile chineze.
Pentru a obține viza și toate permisele, este necesar ca acest itinerariu să fie aprobat de autorități. De asemenea, nu este posibil să modificați itinerariul în zbor, ceva foarte important de reținut, deoarece vă va obliga să aveți clar ce doriți să vizitați din primul moment, deoarece pe baza acestuia, agenția va gestiona autorizațiile.
În cazul nostru am călătorit cu The China Guide, care a gestionat toate permisele după ce am proiectat un itinerar personalizat împreună, cu un ghid în spaniolă și care ne-a determinat să ne bucurăm așa cum nu ne imaginasem niciodată acest loc magic.

"Un tren. 48 de ore. Compartiment comun cu încă 3 persoane cu care dormi, mănânci, citești, privește pe fereastră și chiar sfârșesc vorbind chinezește fără să te înțeleagă. O mizerie pe care o sună moale, dar asta este ca o piatră. O baie comună cu încă 40 de persoane. Distribuie mâncare cu oricine. Mănâncă ciorbe instantanee timp de două zile. Bea cafea instantaneu ca și cum n-ar exista mâine ...
Și pentru toate astea, simți-te imens fericit. Pentru a fi capabil să faci și să te bucuri de ceea ce îți place cu adevărat. Pentru că te simți incredibil de LIVE. Pentru că simți că într-un rucsac poți tot ce ai nevoie și lucrurile rămân încă. Pentru a confirma din nou faptul că mutarea face parte din tine. Să continuăm să vedem, zi de zi, că oamenii sunt mult mai asemănătoare decât credem noi, chiar dacă ne separă mii de kilometri. Pentru căutarea unui semnal 3G în timp ce călătoriți cu trenul, traversați câmpia tibetană, doar că ați trimis un mesaj părinților dvs. pentru a le spune că „atinge cerul”.
Pentru asta și pentru plâns, pentru plâns când soarele a alunecat pe fereastra trenului și m-a lovit în față pentru prima dată în timp ce traversam Tibetul. Pentru că am plâns din nou când am ajuns în Lhasa și pentru prima dată am văzut Potala în fața mea.
Pentru acele momente care îți arată mai mult ca niciodată că viața trebuie trăită, ținută în retină și stoarsă la maxim ”.

Ziua 8: Ce este de văzut în Lhasa: Kora de Barkhor, Templul Jokhang, Cartierul musulman, Palatul Potala