Urmărirea balenelor în Húsavík, Islanda

Ziua 10: HÚSAVÍK - KAFLA: Craterul Viti - HÚSAVÍK: Observarea balenelor - GODAFOSS - AKUREYRI

Astăzi ne trezim la 6.30 dimineața și doar privim pe fereastră vedem un cer cu anunț de ceață și ploaie, tocmai astăzi că avem vizionarea balenelor în Húsavík la 8.30 cu North Sailing.
Am luat micul dejun la Húsavík Cape Hotel, mai puțin decât ne-am fi dorit cu adevărat, dar fiind conștienți de ceea ce s-ar putea întâmpla pe navă, am preferat să nu trecem și să nu purtăm stomacul prea plin.
La câteva minute după 8 dimineața, luăm mașina cu pungile încărcate și parcăm chiar în fața portul Húsavíkîn fața Cabina de bilete de navigatie Nord.

De îndată ce ne coborâm din mașină vedem că în această parcare putem fi doar 90 de minute, așa că trebuie să coborâm pe strada paralelă cu portul pentru a găsi o altă parcare și să luăm o fugă în ploaia care tocmai a început să cadă pentru a ajunge la timp la noi programare cu el vizionarea balenelor în Húsavík.
Odată ajunși la casă de bilete ne spun că vom pleca la 9 dimineața pentru a merge cu o navă mai mare, deoarece vremea nu este prea calmă, așa că ne luăm timpul pentru a avea o altă cafea în facilitățile sale pentru 390 ISK.
Sunt 10 minute până la 9, iar când mergem la casă, personalul ne spune că nava va pleca la ora programată, dar ne avertizează că condițiile meteorologice sunt destul de proaste și că nava se va mișca mult. Ne spun că vor să fie sinceri cu noi și nu ne recomandă să avem experiența dacă suntem ”newbies".
Ca alternativă, ei ne oferă să luăm tur de vizionare a balenelor în Húsavík de la 3 după-amiaza, deoarece prognoza meteo pentru acea perioadă este foarte bună.
Facem o analiză mentală rapidă a planificării călătoriei în Islanda pe care o avem pentru astăzi și acceptăm "caracatiță ca animal de companie".
După experiența de zbor peste Liniile Nazca din Peru și mai multe ne-au spus cum s-au descurcat, preferăm să nu avem rău.
Așa că ne întoarcem la mașina de închiriat în Islanda și decidem că cel mai bine este să mergi în zona din Kafla la aproximativ 50 de kilometri de Húsavík și astfel faceți cea mai importantă vizită a zilei, pe care am avut programat să o facem după-amiaza și, astfel, să profităm de dimineață.
Pe măsură ce minutele trec pe autostrada 85, se pare că soarele răsare și asta ne face să oferim Islandei un zâmbet mare, mai ales când în retrovizoarea mașinii vedem o imagine pe care nu o vom uita niciodată și care va fi deja legată pentru totdeauna. la această călătorie Un curcubeu complet în fundal care ne amintește cât de uimitoare este natura.

Islanda uimitoare

Această călătorie ne oferă imagini pe care nu le vom uita niciodată.
După câteva minute pe Autostrada 85, ne schimbăm la Autostrada 87 care ne va duce la Centrul de Vizitatori al Lacului Mývatn, unde am fost înainte de ieri pentru a începe turul până la Askja și ieri pentru a face cunoscută întreaga zonă a Lacului Mývatn.
Odată ajuns aici, continuăm pe Autostrada 1 până ajungem la devierea 863 care duce direct la Kafla.
Am ajuns la 10 dimineața și primul lucru pe care îl facem este să lăsăm mașina în parcare și apoi să parcurgem unul dintre cele mai incredibile peisaje ale Islandei.

Zona Kafla din Islanda

Tehnic Kafla este numele unui munte, dar numele său este folosit pentru a denumi întreaga zonă, precum și centrala geotermală.
Muntele Kafla este un sistem de fisuri dispuse de la nord la sud pe o cameră mare de magmă.

Kafla

Cea mai mare atracție a acestei zone este craterul Leirhnjúkur de unde puteți vedea, de la marginea craterului său, cazanul Kafla.
Astăzi vom parcurge calea care traversează zona, înconjurată de fenomene incredibile.

Vederi din Leirhnjúkur. Kafla

Aici scoarța pământului este foarte subțire și în unele locuri solul este cu adevărat fierbinte. Ventilele cu aburi ale muntelui de riolite, spre vest, sunt ultimele vestigii ale unei serii de explozii din 1975, când micul crater plin cu iarbă de pe versantul vestic al muntelui a izbucnit.

Leirhnjúkur

Între câmpurile de lavă din Kafla

Dacă doriți să dedicați suficient timp acestei zone din Islanda, contați pe o oră și jumătate minimă pentru a parcurge întreaga cale care traversează câmpuri de lavă incredibile.

După această vizită spectaculoasă, luăm din nou mașina și continuăm câteva sute de metri până ajungem la celebrul craterul Viti, un alt dintre cele mai spectaculoase puncte ale călătoriei și care nu este întotdeauna evidențiat în ghidurile de călătorie.

După ce lăsăm mașina într-un loc activat, începem să urcăm în jurul ei și cu cât urcăm mai mult, cu atât priveliștile sunt mai impresionante și cu atât mai dificil este drumul datorat înălțimii (mai ales dacă ai vertij), adăugat la noroiul care invadează drumul. .

Craterul Viti

Craterul Viti de 320 de metri lățime a fost creat în 1724 în timpul distructivului Myvatnseldar și este doar unul dintre multe conducte de lângă vulcanul central Kafla.
În spatele craterului se află lacurile gemene, surse de nămol clocotit. Astăzi se consideră că Viti este inactiv.

Crater impresionant al Viti-ului

Am înconjurat craterul Viti în aproximativ 45 de minute, din ce în ce mai impresionat de ceea ce avem norocul să întâlnim în acest incredibil excursie în Islanda.
Momentan, în ciuda zilei înnorate, cu un anumit interval de soare, vremea ne respectă foarte mult și se pare că plouă doar atunci când mergem în mașină.
Este aproape 12.30 dimineața și trebuie să decidem ce facem. Pentru diferitele neplăceri pe care le-am avut, am sărit 3 locuri pe care le-am scris pentru a cunoaște astăzi: Detifoss de pe șoseaua 862, ieri am văzut-o din 864, Asbyrgi, un canion între zonele împădurite și Vesturdalur, un loc în care spun că există unele Formații minunate de bazalt.
Dar, la ce oră este și văzând cum este vremea, am decis că cel mai bine este să ne întoarcem la Húsavík, să mâncăm acolo și să facem tur de vizionare a balenelor la 15:00 cum am avut azi-dimineață.

Mai multe informații practice pentru a vă pregăti călătoria în Islanda

- 10 sfaturi esențiale pentru călătoria în Islanda
- 50 de lucruri de văzut și de făcut în Islanda

Când vom termina, în funcție de vreme, vom decide dacă mergem la Akureyri, mergând înapoi pentru a face aceste puncte, chiar dacă este o distanță suplimentară.
Nu poți face întotdeauna tot ce ai planificat și, după marele cadou, această călătorie în Islanda este că nu credem că ne putem plânge.
Ajungem în Húsavík după câteva minute de 1 amiază și după o plimbare în jurul portului mergem direct la Gamli Baukur, un cunoscut restaurant unde comandăm un platou de cod și o farfurie cu Artic Charr, un pește tipic al zonei , mai multă apă pentru 6500 ISK și câteva cafele pentru 900 ISK mai mult.

Mâncare la Gamli Baukur în Húsavík

Adevărul este că trebuie să mergi într-un timp să vizionarea balenelor în Húsavík Poate că nu ar fi trebuit să mâncăm atât de mult, dar am putea să stomacăm și cât de bune erau bucatele.
Profităm de timpul care ne-a mai rămas cu cafeaua pentru desktop pentru a ne conecta la Wi-Fi-ul restaurantului și pentru a ne ridica la curent cu noutățile când vedem una care ne lasă înghețată: El Mundo raportează că au închis portul Húsavík pentru riscul unei eventuale erupții .
Înainte de a da mult mai multă importanță subiectului, știind că de acasă familia noastră urmează știrile, le cerem să rămână calme în fața acestor informații. Ce facilitate au pentru a publica informații fără contrast.

** De aici trebuie să spunem că descrierea evenimentelor care urmează nu va fi în totalitate obiectivă, deoarece aceasta este scrisă după vizionarea balenelor în Húsavík si dupa ce am petrecut cele mai proaste 3 ore din viata mea. În aceste condiții nu știu dacă pot fi foarte obiectiv, dar voi încerca, promit 😉

Este ora 14.50 după-amiază când suntem deja în zona de îmbarcare din North Sailing, urcând pe barca care ne va duce Urmărirea balenelor în Húsavík.
O opțiune bună pentru a face cea mai bună vizionare a balenelor este să rezervați în prealabil această excursie ecologică cu barca sau aceasta, pe care, pe lângă balene, puteți vedea pufin.

Pe cale să ne îmbarcăm să vedem balene !!

Barcă în care vom merge să vedem balene în Húsavík

Primul lucru pe care ni-l dau atunci când intră în barcă sunt maimuțele, în cel mai pur stil Căpitan Pescanova Adevărul este că sunt minunate pentru a ne acoperi un pic de frig, deși suntem deja bine acoperiți în caz: îmbrăcăminte termică, o pereche de șosete polare, duble ...
Începem navigarea între nervi și nu trec mai mult de 5 minute când încep să observ efectul că am mâncat în urmă cu doar 15 minute și pe deasupra că am luat o cafea bună. Nu au spus mai bine să nu mănânci înainte? Ei bine, nimic de când ascultasem în dimineața asta normele iar nava nu a plecat, pentru că în această după-amiază, de ce o faceți?
Restul îți poți imagina. 3 ore nesfârșite apucând balustrada navei scoțând primul skyr pe care l-am luat acum 10 zile când am ajuns în Islanda. Nu exagerez dacă spun că a fost cea mai proastă experiență din viața mea.
Nu m-am uitat niciodată atât de mult la ceas, așteptând să treacă curând cele 180 de minute ale turului. Figura despre care se spune curând, dar vă pot asigura că a durat aproximativ 1 an.
După ce am văzut că nici vărsăturile, nici ședința sau starea în picioare nu s-au îmbunătățit, i-am spus lui Roger că se va bucura de balene și mă va lăsa în pace se bucură din experiența mea cu marea. Văzând că nu este foarte convins că trebuie să optez pentru minciuna albă spunându-i că după ce mi-am golit stomacul pentru a zecea oară, am fost mult mai bine.
Cred că, din cauza culorii feței mele, nu a fost prea convins, din moment ce la fiecare câteva minute s-a întors la colțul în care mă înfăptuise cu o față de suferință.

Bietul om a văzut doar câteva balene, deși într-o clipă ca să fiu conștient de mine, așa că până la urmă a trebuit să mă serioz și să-i spun să prindă momentul, că nu o să mă mut de acolo. Adevărul este că, chiar dacă aș fi vrut, așa se pare că aș fi vrut-o, nu aș fi fost în stare.
Pot spune că am văzut o balenă, mai degrabă mai degrabă o coadă și a fost pentru că a trecut chiar prin fața locului în care stăteam, că dacă nu stau deasupra vreau să le văd.

Urmărirea balenelor în Húsavík

În onoarea mea, trebuie să clarific că după prima oră și jumătate, nu mai eram singurul care ținea la balustradă. Se pare că ne-am bucurat și ne-am milă unul de celălalt ”Căpitanii Pescanova„Am ajuns la navă cu un zâmbet în gură, am ajuns în spatele navei, luptând pentru un colț hai să mergem peste bord.
Acum văzut de la distanță, scena trebuia să fie amuzantă pentru cei care erau bine. Vă puteți imagina cum am fost restul. Unii dintre noi, primul, părea să avem o conductă deschisă de fiecare dată când deschidem gura.

Vederi ale navei pe mare

Ei bine, aceasta a fost experiența mea nici mai mult nici mai puțin și acestea sunt concluziile mele. Ați recomanda turul? Da, știi că nu te amețești pe mare sau te îndoiești.
Dacă nu știi sau nu îndoiești, ia în considerare. Și dacă vă plac foarte mult balenele, aveți o șansă, dar, în caz, nu vă gândiți să mâncați.
La ora 6 după-amiaza, noroc că acești islandezi sunt punctuali, pentru că nu aș fi îndurat încă un minut în asta barca naibii, am fost din nou în portul Húsavík și trebuie să spun că nu am fost niciodată mai fericită să pun piciorul pe continent. Deși tot pe continent am deschis țeava de câteva ori, incapabil să mai țin altceva în corpul meu.
Văzând că nu mă mai recupeream, am stat întinsă în mașină de ceva vreme, în timp ce Roger a profitat de ocazie pentru a face o plimbare prin oraș și a intra în spectaculoasa sa biserică.

Biserica Húsavík

Un pic mai recuperat trebuie să decidem ce facem acum. Astăzi rămânem la Draflastadir Guesthouse, la aproximativ 30 de kilometri de Akureyri, iar Roger este încântat să meargă înaintea Godafoss, una dintre cele mai frumoase cascade din Islanda, deși mâine ne vom întoarce, deoarece astăzi cerul este destul de înnorat.
După după-amiaza pe care i-am dat-o, deși nu am fost doar recuperat pe deplin, ne abatem puțin pentru a putea să ne oprim.
Luăm 30 de minute pentru a ajunge de la Húsavík la Godafoss iar eu, în ciuda trecerii timpului, mai am un corp foarte dezordonat. Deși trebuie să spun că minutele în care sunt în fața lui Godafoss nu-mi amintesc deloc disconfortul.
Este cea mai frumoasă cascadă pe care am văzut-o vreodată. Nu este cel mai mare, nici cel mai înalt, nici cel mai mare, dar este cel mai elegant.

Goðafoss

Și asta cu vremea rea ​​care nu arată nimic, dar fără îndoială este impresionant.
După câteva minute aici și știind că mâine ne vom întoarce, vom continua la cazarea noastră care se află la 30 de kilometri de aici.
Ajungem la Pensiunea Draflastadir aproape 8 pm și după ce ne-am făcut check-in și ne-am lăsat bagajele în cameră vedem ceva pe terasă care ne va permite să uităm de timpul rău al bărcii. O baie cu hidromasaj care pare să ne sune urlând. Și după-amiaza pe care am petrecut-o, cine sunt eu să refuz?

Final minunat în ziua Islandei

Așadar, aici petrecem restul după-amiezii până când este timpul să facem o cină improvizată pe baza produselor Bonus, iar la 10 noaptea suntem deja în pat, odihnindu-ne și așteptăm ca mâine să ne trezim însorit.

Craterul Viti

Ziua 11: DRAFLASTADIR - GODAFOSS - AKUREYRI - HÓLAR - GLAUMBÆR - BORGARVIRKI - ÓSAR Y HVÍTSERKUR - ILLUGASTAÐIR - HVAMMSTANGI