Parcul național Grand Teton și Jackson Hole

Ziua 6: GALBENUL - PARCUL NAȚIONAL GRAND TETÓN - JACKSON HOLE - SALT LAKE CITY

Miercuri, 14 octombrie 2009

Astăzi am început ziua curând așa cum am făcut-o de când am început această călătorie în Vestul SUA. Am decis să luăm micul dejun în mașina de închiriat în Statele Unite, întrucât am vrut să avansăm ora pentru a ajunge la un timp rezonabil la Motelul nostru 6 din Lehi, lângă Salt Lake City, care este locul unde vom sta astăzi.
Ideea inițială când am început pregătirea acestei călătorii a fost să dedicăm o zi Parcul Național Grand Teton, deși până la urmă a fost imposibil din cauza lipsei de timp, așa că am decis să petrecem doar câteva ore după traversare Yellowstone, apropiindu-ne de zona gheizerelor unde am fost ieri, până la Intrarea nordică a Parcului Național Grand Teton.

Parcul Național Grand Teton

Trebuie să spunem că acest parc este impresionant, în special zona de munte cu lacul la picioare și că nu ne lipsește să stoarcem ceva mai mult, planificând să fi petrecut câteva ore mai mult decât să nu trebuie doar să-l traversăm pentru a ajunge acolo la Gaura Jackson.

Parcul Național Grand Teton este unul dintre cele mai emblematice locuri din Munții Stâncoși, un lanț de munți și ghețari în care altitudinea maximă a vârfurilor sale este de 4200 de metri.
O vale nesfârșită care se întinde sub acest zid natural, unde putem întâlni o multitudine de animale sălbatice, unde spiritul Vechiului Vest continuă să domnească.

Parcul Național Grand Teton

Este adevărat că ideea noastră a fost doar să o traversăm, dar, în final, cu impresia plăcută pe care o avem, dedicăm câteva ore mai mult decât am calculat inițial. După cum spune ghidul nostru „A intra în Yellowstone prin parcul național Grand Teton, este ca și cum ai intra în paradis prin Eden”deși am făcut-o invers.

După ce se bucură ca copii cu peisajele din Parcul Național Grand Teton și faceți mai multe fotografii decât se potrivesc pe cardul camerei, mai mult am setat pentru următoarea oprire a zilei Gaura Jackson.

Pe la 1 am prânz am ajuns Gaura Jackson, un oraș incredibil, plin de galerii de artă, restaurante, baruri și magazine, în stilul vestul american vechi.

Gaura Jackson

Jakson Hole se întinde la poalele munților înalți, la fundul unei văi protejate, unde râul Șarpe își pierde agresivitatea.
Una dintre cele mai reprezentative zone ale orașului este Piața orașului, piața din centrul orașului la care se accesează trecând mai jos arcade formate din căprioare și wapită.

Dar nu vă speriați, nu sunt rămășițele unui măcel los Cerbul cădea în mod normal de la furnici în toamnă și deja ați dedus unde sunt așezate unele dintre ele, nu?

Piața orașului din Jackson Hole

După ce ne-am plimbat prin centrul orașului, am mers la un restaurant mexican recomandat de ghid, Merry Piglets Mexican Grill unde am avut destule până nu mai putem.

Gaura Jackson

După o masă de cafea, pentru a scădea puțin mâncarea, am mers pe jos pe unele dintre străzile orașului Gaura Jackson, realizând câteva fotografii cu cele mai emblematice site-uri din centrul acestui oraș care par luate dintr-un film occidental.

Mai multe informații practice pentru a vă pregăti călătoria în Statele Unite

- 10 sfaturi esențiale pentru călătoria în Statele Unite
- Cea mai bună asigurare de călătorie pentru Statele Unite

Gaura Jackson

Și aici l-am văzut pentru prima dată pe celebrul steaguri pentru a traversa drumul dintre cele pe care le-am citit atât de mult și care servesc pentru a lămuri tuturor șoferilor că drumul este străbătut și, astfel, evitarea accidentelor.

Cam pe la 4 după-amiaza ne-am croit drum spre Orașul lacului sărat, următoarea oprire a călătoriei, până unde mai avem 5 ore de călătorie.
Trebuie să ne gândim că parcurgem drumul invers în ceea ce am făcut în prima zi când am mers de la San Francisco la Yellowstone, deși de data aceasta o facem cu opriri și alte locuri.
La sosirea în Salt Lake City, am decis să nu intrăm, deoarece traficul era foarte dens și eram foarte echitabili la timp.
În această seară vrem să ne odihnim, care mâine atinge ținta la 5 dimineața, cu o zi cât mai interesantă.
Pe măsură ce ne apropiem de Salt Lake City, nu putem înceta să-i admirăm cerul. Este apusul de soare și privești munții de departe și cantitatea de avioane care se îndreaptă către aeroport te face să vrei să te oprești și să stai aici câteva ore așteptând să sosească noaptea.
Am ajuns la Motelul nostru 6 Lehi la ora 10 și adevărul este că ne-a dat o impresie bună, camerele sunt mai mari decât ne așteptam și sunt foarte curate.
Este cazarea perfectă, foarte filmată, fiind în mijlocul drumului și astfel să poți evita să intre în oraș, cu acele parcări în fața camerelor.
Acum este timpul să ne odihnim că mâine avem o zi lungă de călătorie pentru a ajunge la Arches, un alt punct forte al acestei călătorii prin Statele Unite de Vest.
Deși nu vă vom înșela, este dificil să nu numim niciuna dintre vizitele pe care le avem în aceste zile „punct forte”.

Ziua 7