Călătorie până la ATENȚI DE 4 ZILE: ITINERAR

Ai de gând să călătorești în capitala Greciei și nu știi de unde să începi să vezi și să faci tot ce oferă vizitatorului? Nu vă faceți griji, am vindecat o 4 itinerar de călătorie la Atena perfect pentru a cunoaște orașul în liniște (dacă aveți mai puțin timp combinați mai multe zile într-unul).

Iubirile de vară se caracterizează, de obicei, prin aratarea perfectă, trăiesc cu o pasiune specială, sunt uneori necontrolate, puțin sălbatice, înflăcărate și cu o notă de vehemență. De obicei, se termină prematur și au un moment rău, deși pe măsură ce trece timpul uită și mor pentru totdeauna.

La Atena am suferit o zdrobire, am avut o aventură cu acest minunat oraș care a durat 4 zile (shhhh, că Roma nu află). 4 zile de iarnă, dar o iarnă însorită, blândă, pozitivă și veselă. Pentru că așa ne simțim și cum găsim Atena, iubirea noastră de iarnă. Acest lucru s-a încheiat și devreme, dar sperăm să nu uităm și să vrem să ne întoarcem din nou și din nou.

De câte ori am fi spus expresia „am vrut cu adevărat să mergem într-un astfel de loc”, adevărul este că ne dorim cu adevărat să mergem în multe locuri pe care încă nu le cunoaștem: Maroc, New York, Havana, Buenos Aires, Manchester (nooooooo, Manchester nu!). Grecia a fost una dintre ele, foarte bună. Și aici ne prezentăm pentru a cunoaște o înțelegere și ce loc mai bun decât capitala sa, Atena.

Atena, ce nume! Ce amintiri! Cariatidele, Partenonul, teatrul grec, luptele imposibile, Odiseea și Iliada ... Trebuie să-i mulțumesc profesorului meu de cultură clasică Alberto pentru că a pus atâta inimă în clasele sale și pentru că a transmis, deși în Pildoritas, o parte din pasiunea și cultură. Au trecut mulți ani de atunci, dar găsindu-mă sub Acropola, cea pe care am studiat-o cu ajutorul diapozitivelor de casă făcute de același profesor, nu încetează niciodată să mă încânte.

Legendă despre numele Atenei: Ei spun că în cele mai vechi timpuri a existat o dispută între Athena și Poseidon pentru a ști care dintre cei doi zei va fi însărcinat să protejeze orașul prosper, orfan de nume. Fiecare dintre ei trebuia să ofere un cadou oamenilor: Poseidon a lovit pământul cu tridentul său și un izvor încolțit din stâncă, dar acesta era apă sărată și nu era util pentru băut. A venit rândul Atenei, care a atins pământul cu sulița lui și s-a născut un măslin, din care oamenii ar profita de lemn, ulei și hrană. Alegerea a fost simplă și Athena a devenit zeița orașului căreia i-a donat numele.

Dar mergem pe părți ... pentru ca totul să fie mai ordonat, să spunem ce am făcut în fiecare din cele 4 zile petrecute aici:

Cum am stat la scoarța din piața monastiraki, în această zi obișnuiam să ne plimbăm prin cartierul nostru (Plaka) și am descoperit că nu putem fi într-un loc mai bun! Atât ziua cât și noaptea sunt o zonă extrem de plină de viață. Monastiraki înseamnă „mănăstire mică” și se referă la biserica bizantină care se află în mijlocul pieței, deși poate fi mai interesant Moscheea otomană din Tzistarakis, construită în 1759 folosind pietre de la Biblioteca Adriano vecină și una dintre puținele clădiri musulmane care se păstrează în oraș. Dar dacă acest loc este surprinzător la început, este din cauza „rocii sacre” care se ridică în spatele ei, omniprezentă Acropolă, cu ruinele sale impresionante.

Împrejurimile din Piața Monastiraki sunt pline de restaurante, magazine de suveniruri, magazine, mici biserici ortodoxe, alee cu cafenele și piețe mici, artă urbană și multe alte surprize. Strada pietonală Ermou care se varsă în Piața Syntagma și în Parlament Este un exemplu bun, nu ratați Biserica Panaghia Kapnikarea în mijlocul drumului și Catedrala din Atena, pe o parte

Există câteva vizite esențiale în această zonă a orașului, de exemplu uriașul Biblioteca lui Adriano sau Agora romană, care ar fi echivalentul forului și datează din dominația romană (din secolul I î.Hr.) și care surprindePoarta Athena Arquegetis șiTurnul Vânturilor.

Noaptea ne-am dus în cartier Anafiotika, deși pentru moment am rămas în primele rampe care ne amintesc puțin de strada Calderería Vieja (strada magazinelor de ceai) din Granada, cu terasele, cafenelele și atmosfera sa.

Sfat: Dacă doriți să cunoașteți orașul cu mâna unui ghid local, vă recomandăm aceste 2 tururi gratuite (sunt gratuite, dar la final lăsați un sfat!)

• Tur gratuit pentru a cunoaște Atena

• Tur mitologic gratuit

Știind că mai avem mult timp în fața noastră, în această zi o dedicăm rătăcirii fără a stabili un curs fix și, mai întâi, am primit o mare surpriză! Zona din spatele Pieței Monastiraki adăpostește a Chinatown / indian Foarte curios: magazine de condimente și legume care vând în vrac, bazaruri care ar putea fi găsite la Beijing sau New Delhi, magazine de familie cu produse artizanale și mulți vecini care fac cumpărături.

Și surprizele nu au fost doar pe străzile sale, zidurile în sine găzduiesc un muzeu în aer liber, suntem pasionați arta stradală și aici ne bucurăm ca pitici!

Neintenționat am ajuns în piața centrală a Atenei, așa că, în aceeași dimineață, reunim două dintre pasiunile noastre: street art și piețele locale. Desigur, secțiunea macelarilor nu este potrivită pentru vegetarieni. În jurul pieței există opțiuni bune de a mânca un gyro gustos sau de a lua o cafea turcească.

Cu o zi înainte am verificat cât de viu este cartierul din Anafiotika noaptea, dar am vrut să-i verificăm cealaltă față, când soarele coboară. Așa că ne-am dus acolo. Și este adevărat că eram practic singuri și că momentan nu exista niciun interes, dincolo de pantele ei abrupte. Dar trebuie să ajungi în vârf, acolo sufletul acestui cartier reapare, construit de pescari din insulele grecești și care își doreau atât de mult casele, încât au încercat să imite clădirile albe și albastre tipice și să aducă o parte din originile lor în capitală. Ajungi aproape la zidurile Acropolei, iar priveliștile orașului sunt uimitoare.

Mai există o surpriză în acest cartier, unii curți și străzi labirintice a clădirilor stricate care au servit ca pânză pentru artiștii de stradă. Este imposibil să nu ne amintim de cartierul subteran al Metelkova, în Ljubljana.

Cursul principal vine în a treia zi, puteți ghici, Acropola ne asteapta Ajungem cu autobuzul turistic până la intrarea principală, ne colectăm biletul gratuit (la sfârșitul oferim mai multe detalii) și avansăm pe poteca care ne separă de ușile antice și monumentale ale Acropolei, propilee. Urcăm prin treptele ei sculptate în marmură adusă din Montura Pentélico (La 19 km de capitală), cu care au construit majoritatea monumentelor și sculpturilor vremii, am traversat arcul său și am intrat în inima civilizației clasice, în locul în care s-a născut democrația și căreia îi datorăm o bună parte decât suntem noi astăzi.

Sfat: puteți cumpăra biletul fără cozi aici.

cariera muntelui Pentélico Este gestionat de guvernul elen și este folosit doar pentru extracția de marmură dedicată restaurării Acropolei.

Și în fața noastră stă impunător, alb radiant, admirabil și cu mai multe macarale decât ne-am dori Parthenon. Conceput pentru a adăposti statuia enormă de 12 metri a zeiței Athena, ocrotitoare a orașului, acest templu reflectă măreția Atenei din Pericles, a nivelului de avansare a societății, a gândirii și a artelor.

În fața ei se află un alt templu al orașului, cel mai important Erecteión, din care cariatide, 6 coloane cu sculpturile a 6 femei care formează un fel de curte cu vedere la Partenonul și orașul Atena la picioarele lor. Și aici îmi amintesc din nou de profesorul meu de cultură clasică.

cariatide au fost femeile din Caria (Laconia), un oraș din Peloponez care au colaborat cu invadatorii persani împotriva Atenei. Față de acest afront, atenienii au atacat orașul și și-au vândut locuitorii ca sclavi. Cariatidele de dinaintea noastră simbolizează femeile din Caria înrobită și obligată să suporte greutatea templului. Cele văzute în Acropolă sunt toate exemplare, 5 dintre originalele sunt în Muzeul Acropole și un al șaselea ... ați ghicit: în Muzeul Britanic.

Coborând pe versantul sudic întâi întâlnim Odeonul din Herod Attic, unul dintre cele mai bine conservate teatre din Grecia clasică, deși rămâne închis și se deschide doar pentru spectacole specifice, așa că bucurați-vă de priveliștile de la coborârea în sine.

Și apoi mai e un altul teatrul lui Dionisos, mai vechi și mult mai mare decât precedentul, dar într-o stare mai proastă. Puteți accesa scaunele sale din marmură și vă puteți simți privilegiat într-unul dintre cele mai magice locuri de pe planetă.

Dacă urmați Strada pietonală Dionysiou Areopagitou este în dreapta Muzeul Acropole (că am plecat pentru altă dată ... atât de mult, încât până la urmă nu ne-am dus!) și ajungi în fața esplanadei imense care găzduiește nu mai puțin uriașul Templul lui Zeus.

Ce zi! Dar mai este o vizită importantă. La câțiva metri distanță și trecând pe lângă grădinile naționale, ajungem laStadionul Panathinaikó, care nu este cel care găzduiește meciurile de fotbal ale echipei locale, dar este un stadion atletic în care au avut loc primele olimpiade moderne din istorie, în 1896. Dar nu numai că, în cele mai vechi timpuri în acest același stadion (sau mai degrabă în fundațiile sale) a concurat și el! Deci ne confruntăm cu un alt istoric.

Obosit ca și cum am alerga un maraton, mergem să dormim, mai este Atena de vizitat!

În această zi începem cu vizita la Agora antică, locul unde se dezvolta viața vechii Atene, a fost ca forul pentru cultura romană ulterioară. Spre deosebire de Agora romană, aceasta este mult mai mare și impresionantă. Deși peste 20 de locații civile, politice, comerciale și chiar religioase au fost concentrate aici în timpuri străvechi, astăzi templul hefestului și Stoa din Atalo, care a fost restaurat pentru a vă face o idee despre cum a fost în vremurile antice și care adăpostește Muzeul Agora, cu câteva piese interesante.

Plimbarea prin cărările care traversează Agora, cu sculpturi și ruine ale unor clădiri mari pe laturi, umbre ale măslinilor și priveliști minunate asupra Acropolei, este foarte reconfortantă.

De acolo ne-am îndreptat spreKerameikos, unde ruinele se disting de ceea ce a fost cartierul olarilor Atenei și una dintre cele mai mari necropole din Grecia, deși nu a fost până în secolul al XIX-lea când au fost descoperite primele pietre funerare și sculpturi funerare.

Deoarece aveam biletul Open Bus și combinația pentru a merge la Pireu se afla în parcarea Acropolis, am profitat de așteptarea pentru a merge până în apropiere montează filopapeleși trebuie să spunem că a fost una dintre necesitățile călătoriei. Părerile de aici sunt pur și simplu uimitoare! În înălțime este foarte asemănătoare cu stânca Acropolei și având în vedere apropierea sa, se pare că extinzând brațele poți atinge marmura Partenonului. Urcarea nu este mai mare de 20 de minute de un parc de pini și măslini foarte interesant.

Ziua s-a încheiat cu fundii stând pe scaunele autobuzului în drum spre Piraeusși, cum eram atât de bogat și un pic de câini, am vizitat considerat „portul Atenei” de la ferestrele noastre.

Atena ne-a fascinat pur și simplu! Am încercat să experimentăm cea a călătoriei lente, călătoria fără grabă, nu ne-am stabilit niciun obiectiv și mergem puțin din mers și ne-a plăcut! Un lucru vă spun, dacă alte zboruri pleacă la un preț mic, aici ne întoarcem!

INFORMAȚII UTILE

• Unde să dorm în Atena: Am făcut-o în apartamentele Kerameion. Puteți căuta cazare în Atena făcând clic aici.
  • bilete:
    • Acropole și alte situri arheologice: există o singură intrare care oferă acces la principalele atracții ale orașului: situl arheologic al acropolăla Agora din AtenalaKeramikosla templul lui Zeus Olimpic, la Biblioteca lui Adriano, și la Agora romană (deși când ne-am dus a fost închis). Când l-am vizitat (2017) a costat 12 €, dar am înțeles că acum costă 30 € și este valabil mai multe zile. Puteți beneficia de o reducere, pentru că suntem studenți (sau cel puțin pentru transportul cardului universitar) de care beneficiază intrare gratuită în toate aceste incinte (se pare că acum costă 15 €).
    • Muzeul Acropole nu este inclus în acest bilet, costă 5 euro și este gratuit pentru studenți.
    • Stadionul Panathinaikó: costă 3 €, dacă ești student 1,50 €. Merită relativ, din exterior vă puteți face o idee despre ceea ce vă aflați în interior. Dacă nu sunteți în mod special surprins, nu este necesar să cumpărați biletul, dar merită să vedeți, chiar și din exterior.
  • Cum se ajunge de la aeroport: Există două opțiuni, metroul, care ajunge în Piața Syntagma și Piața Monastiraki. Costă 10 € sau 18 € pentru două persoane și durează aproximativ 45 de minute. Și autobuzul nr. X95 care ajunge în Piața Syngama în aproximativ o oră și jumătate.