CE SA FACI IN AMRITSAR, ORAȘUL TEMPULUI DE AUR

După prima noastră experiență cu trenurile indiene, am ajuns în Amritsar, în statul Punjab, unde se află Templul de Aur, cel mai sacru templu al religiei sikh. Ceva uluit de tren și lumina slabă la ieșirea din stație am împărtășit un tuctuc cu un grup de copii pentru a merge pe calea către templu. Din fericire au fost acolo! Ne-au îndrumat în permanență către căminul comunitar unde pelerinii și străinii sunt găzduiți gratuit, indiferent de rasă, crez sau naționalitate. Și religia sikhă consideră că fiecare ființă umană este egală și are aceleași drepturi.

Sfat: nimic mai bine să-l cunoașteți pe Amritsar decât să faceți un tur de mână local 🙂 Acesta este gratuit (deși este întotdeauna bine să lăsați un sfat).

Cum dormim? Ei bine, sincer, puțin și rău, dar îl recomandăm 100%. Experiența de a se simți încă unul dintre miile de pelerini, de a-și împărtăși obiceiurile a fost ceva unic. Chiar și așa, paturile erau mai puternice decât noi și l-au devorat pe bietul Lety, care aparent are un tip de sânge E, de rafinament (am decis că Transilvania nu va intra în planurile noastre de călătorie). Așa că a doua zi am trecut de la mochinch la mochipijos și am mers la un hotel (6 euro ... wow!).

„Gurdwara” cum sunt numite templele sikhe este spectaculos în sine. Iazul de apă sacră care îl înconjoară, unde mulți devotati își fac băile purificatoare, iar pereții și cupola de aur o fac o imagine de neuitat, mai ales la apusul soarelui.

De îndată ce am ajuns la templu, un bunic care ne-a văzut oarecum pierduți ne-a explicat regulile de bază și funcționarea acestuia. El ne-a spus că sikhii sunt caracterizați de 5 simboluri (kakkars): - Kesha: barba și părul lung, care simbolizează sfințenia. - Kangha: pieptene pentru a ține părul lung. - Kara: brățară de oțel care face aluzie la vitejie. - Kirpan: sabru simbol al puterii. - Kaccha: simbolul modestiei lenjerie baggy.

Petrecem ore întregi plimbându-ne printre pridvoare ascultând rugăciunile la fel de relaxante pe cât sunt de nesfârșite, și de ce nu, pentru a purta ca stele Bollywood, ne-au tot întrebat fotografii ... Cât de grea este viața celebrului! Și un tip inteligent care scuza să exerseze engleza a sfârșit prin a-l ignora pe Rober și a cerut lui Lety să pozeze cu el cu o mână pe umăr ... dar singura mână care a fost susținută a fost cea a lui Rober, va fi din nou afară!

O altă experiență pe care nu am dorit să o ratăm a fost să împărtășim cina cu pelerinii în „guru-ka-langar”, sala de mese comunitară, unde toată lumea este bine primită. A fost probabil cel mai umil loc pe care l-am mâncat vreodată, dar, în același timp, cel mai cald. De asemenea, budinca de orez (sau cum se numește) a fost minunată!

Am cunoscut un pic de India spirituală și suntem încântați de acest oraș și comunitate atât de ospitalier. Următoarea destinație ... Agra!

INFORMAȚII UTILE

Cum sosiți Cu trenul din Delhi. La ieșirea din stație, mersul cu 20 de metri este stația de autobuz gratuită (galbenă) care duce la templu. Sunt aglomerate. Nu am putut să-l prindem pentru că era doar ultimul și nu exista locul. De asemenea, fac drumul de întoarcere, pleacă de la intrarea în căminele comunitare. Este foarte plăcut să vezi cum își spun la revedere templului cu cântări pe toată durata călătoriei.

Unde să dormi Dormitorul partajat gratuit a fost prima noastră noapte de cazare. Am ajuns în jurul orei 10 și era un pat gratuit pe care îl împărțim. Există o zonă pentru străini și alta pentru localnici (cei săraci dorm în aer liber sau între portaluri). A doua zi ne-am făcut check-in și am cerut o donație. A doua seară am făcut-o în Hotel Robin, cameră cu TV, baie, apă caldă și wifi pentru a fi la primul etaj pentru 500 INR, a cerut 1000 INR!

Vizită la templu? Intrarea este gratuită, deși este recomandată o donație.