Peninsula Snaefellsnes din Islanda

Ziua 12: Hvammstangi - KOLUGLJUFUR - PENINSULA Snaefellnes: Stykkishólmur - Helgafell - Berserkjahraun - Grundarfjordur - Olafsvik - Hellinsadur - Saxhöll - Djúpalónssanur și Dritvík- Hellnar - Arnastapi- BEJARNARFOSS - Ytri-Tunga - Borgarnes

Astăzi a sosit momentul să ne trezim devreme, pentru că avem o zi completă după ce am vizitat ieri Godafoss și Peninsula Vatness. Astăzi a sosit timpul Peninsula Snaefellsnes din Islanda, cunoscut pentru a fi Scenariu de călătorie către centrul Pământului de Julio Verne.
Cum nu avem micul dejun la Pensiunea Nedra-Vatnshorn astăzi, încărcăm direct mașina de închiriat în Islanda, iar la 7:30 dimineața suntem deja în drum spre Kolugljufur, un canion pe care ieri nu am avut timp să îl vizităm și care este doar 5 la câteva minute de cazare, nu vrem să lăsăm ocazia să ne întâlnim.

Astăzi soarele este oarecum marcat din nou și ne bucurăm de un cer complet senin, care ne însoțește până la Kolugljufur.
Kolugljufur

Kolugljufur Canyon

Am ajuns cu câteva minute înainte de ora 8 dimineața și, în mod logic, cu timpul, nu există nimeni și, deși este un soare luminos, cele 5 grade nu avem prea mult să mergem la o plimbare în zonă, așa că după o scurtă plimbare și văzând că site-ul nu ne spune prea multe, să nu spunem nimic (aceasta este problema de a vedea atât de multe minuni ale naturii într-o călătorie, încât acum nu suntem în stare să admirăm ceva care este „mai puțin” spectaculos) suntem pe drum spre primul destinul zilei, asta ne va intra în Peninsula Snaefellness Prin Stykkishólmur va fi poarta noastră către această zonă pe care suntem atât de dornici să o vizităm gratuit în călătoria noastră în Islanda în 14 zile.
Urmăm drumul până ajungem la Bordeyri și de aici luăm drumul cu pietriș 59 spre Budardalur, pentru a ne salva un ocol bun și astfel câștigăm ceva timp pe zi.
Pe măsură ce ne apropiem, peisajele ne lasă din ce în ce mai deschise, fără îndoială că avem, din nou, perfecțiunea naturii.
Ajungem la Stykkishólmur în Peninsula Snaefellsnes la 10.45 dimineața și primul lucru pe care îl facem este să ne oprim la ora brutărie sa avem cateva produse de patiserie cu cateva cafele bine incarcate pentru 1500 ISK care ne readuc la viata dupa aceste ore fara sa luam micul dejun.

Stykkishólmur. Peninsula Snaefellsnes

Ne plimbăm prin oraș, care arată ca un set de filme, cu câteva case care ne amintesc că ne-ar plăcea să ne retragem într-o zi într-un loc ca acela.

Biserica Stykkishólmur

La 11.30 dimineața ne întoarcem pe același drum pentru a face o oprire la Helgafell, o enclavă cea mai curioasă.

Biserica Helgafell. Peninsula Snaefellsnes

Helgafell este un munte sacru înalt de 73 de metri, venerat de devotii zeului Por. În ciuda dimensiunilor sale mici, muntele era atât de sacru în vremurile sagelor, încât islandezii în vârstă s-au retras în el când erau aproape de moarte.

Astăzi, localnicii cred că celor care urcă pe munte li se va dori o dorință. Desigur, nu puteți privi înapoi pe toată ascensiunea.

Priveliște din vârful Helgafell. Peninsula Snaefellsnes

Și cum dorim ca dorințele noastre să fie îndeplinite, facem asta, urcăm cei 73 de metri în modul în care premisele contează că cele trei dorințe ale tale vor fi îndeplinite.

Deasupra lui Helgafell

Nu știm dacă cele 3 dorințe vor fi îndeplinite, sperăm că, deși până la urmă ceea ce contează este momentul și că da s-a împlinit și nimeni nu o poate lua de la noi.
Este ora 12.15 când ne întoarcem la mașină și ne croim deja de-a lungul Autostrăzii 54 până Berserkjahraun, o întindere pitorească a Peninsulei Snaefellsnes, care se întinde între un câmp de lavă pe care îl vom traversa pe autostrada 558, potrivit pentru mașinile de pasageri, chiar dacă nu pare a fi cu ochiul liber și care ne va permite să avem o vedere mai bună asupra locului.

Traversarea Berserkjahraun. Peninsula Snaefellsnes

Berserkjahraun

Unul dintre peisajele care ne-au atras atenția în acest sens excursie în Islanda au fost impresionante câmpuri de lavă, ca acesta în Berserkjahraun, care ne-au apropiat de peisaje care par dintr-o altă lume.

Cum picioarele noastre se scufundă în mușchiul câmpului de lavă Berserkjahraun

Cu oarecare întristare, ne îndepărtăm de Berserkjahraun și continuăm drumul spre Grundarfjordur, o populație mică de Peninsula Snaefellsnes, înconjurat de vârfuri rotunjite, amplasat într-un loc spectaculos, la aproximativ 12 kilometri de Berserkjahraun.

Mai multe informații practice pentru a vă pregăti călătoria în Islanda

- 10 sfaturi esențiale pentru călătoria în Islanda
- 50 de lucruri de văzut și de făcut în Islanda

Pe drum trecem foarte aproape de Bjarnarhöfn, muzeul rechinilor, în care nu intrăm, dar lăsăm recenzia în cazul în care cineva este interesat 😉
Am ajuns la Grundarfjörður la ora 1.15 am prânz și am găsit o enclavă incredibilă înconjurată de munți, despre care știm că, dacă am fi văzut-o în prima zi când am ajuns, am fi fost cu gura deschisă toată ziua.

Vizualizări care se apropie de Grundarfjörður

Și este că Islsndia are o problemă, cel puțin pentru noi. Peisajele și enclavele sunt atât de incredibile încât ajungi să te obișnuiești cu acea frumusețe și nu le apreciezi.

Grundarfjordur. Peninsula Snaefellsnes

În Grundarfjörður profităm de ocazie să punem benzină și să facem o scurtă plimbare înainte de a pleca pentru următorul punct al zilei Olafsvik, o populație fără prea multe atracții, dar care a fost aleasă să mănânce astăzi.
Căutăm un bar recomandat în Lonely Planet, Hobbiton, dar acesta a dispărut, așa că ne stabilim pentru o bară de fast-food, care se află la benzinărie, unde am comandat câteva bucate de pește și cipuri cu cocs și cafele pentru 4300 ISK.
La ora 3 după-amiaza deja ne-am odihnit și încărcat energiile și am ajuns la următoarea destinație: Hellisandur, la 7 kilometri de Olafsvik, singurul loc de unde puteți vedea ghețarul Snæfellsjökull sub care se află vulcanul Snæfells.

Vederi asupra ghețarului Snæfellsjökull sub care se află vulcanul Snæfells

După această scurtă oprire, mergem la Craterul Saxhöll, un altul pe care vrem să-l vedem în călătoria noastră în Islanda.

Craterul Saxhöll

Deși urcarea este destul de ușoară, când am ajuns la mijloc, nu mă pot gândi să fac altceva decât să privesc înapoi, ceva ce nu ar fi trebuit să fac. Cu vertijul meu nu mai pot face un alt pas, așa că trebuie să-l las pe Roger să continue și mă mulțumesc că a venit aici.
Adevărul este că vizionările de sus, Roger îmi arată mai târziu în aparatul foto, nu sunt rele, dar nu sunt excepționale, așa că dacă nu vrei să ajungi aici, vizita poate fi de plată.

Priveliște din craterul Saxhöll

De aici urmăm drumul către plaja neagră Djúpalónssandur, La 15 minute pe autostrada 572, între câmpuri de lavă incredibile, care ne duc direct la mare.
Ajungem și parcăm într-o zonă activată și începem făcând calea Einarslón de 1,2 kilometri care ne conduce către câmpuri de lavă care intră în mare, care ne lasă uimiți.

Lavele incredibile curg în jurul Djúpalónssandur

Aceste opinii au fost cele mai bune din zi. Avem plaje incredibile la picioarele noastre, care cu ceva mai mult timp ne-am fi bucurat ca copii.

Plaja neagră din Djúpalónssandur

După un timp parcurgând fluxuri de lavă, am ajuns la altul plaja cu nisip negru, Dritvík, unde se odihnesc rămășițele mai multor naufragii. Nisipul negru este acoperit cu bucăți de metal ruginit de la nava de pescuit engleză Eding, care a fost naufragiat în 1948 în aceste ape.

Dritvik. Peninsula Snaefellsnes

Sunt aproape 5 după-amiaza când ne întoarcem în mașină și este timpul să mergem la următoarea destinație: Hellnar la 11 kilometri de Dritvík.
Parcăm în partea superioară a satului și imediat ce parcă vedem câteva căsuțe care ne determină inevitabil să invidiem și în ce fel, proprietarii lor.

Hellnar

După o scurtă plimbare pe singura stradă plimbabilă, facem câteva opriri pentru a avea câteva perspective asupra unui loc în care am găsit locul perfect pentru a petrece câteva zile libere sau, de ce nu, câteva luni.

Din Hellnar urmăm traseul spre Arnastapi, doar câteva minute, unde ne-am oprit să fim curioși să vedem monument la Jules Verne că cu o placă de lemn și un stâlp comic indică distanțele până la principalele orașe prin centrul Pământului.

Monumentul Bardur din Arnastapi

Nu vedem mult mai mult decât curiosul monument și după o plimbare ne întoarcem la mașina destinată Bejarnarfoss, o cascadă situată la 14 kilometri distanță, care ne scoate la ieșire Peninsula Snaefellsnes din Islanda.
În aceasta întindere din Peninsula Snaefellsnes mergem de-a lungul coastei cu priveliști frumoase, care continuă să ne lase uimiți, cu niște câmpuri de lavă, care oricât am vedea nu obosim.
Vedem cascada în depărtare și așa cum citisem în ghid, vrem să ne apropiem de micuța casă din fața noastră.
O enclavă a celor mai spectaculoase.

Enclave spectaculoase Bejarnarfoss

Continuăm traseul și aproximativ 5 minute găsim ocolul către Ferma Ytri-Tunga, un loc cunoscut în această zonă a Peninsula Snaefellsnes pentru că de pe plajă vezi sigilii.
Adevărul este că nu aveam nicio idee să ne oprim astăzi să vedem sigiliile, dar, deoarece avem timp, renunțăm la câteva minute din zi pentru a vedea dacă avem noroc.
Și îl avem, deși doar la jumătatea drumului, din moment ce vedem doar unul și departe.

Un sigiliu în Ytri-Tunga, în Peninsula Snaefellsnes

Și acum este deja ora 18:15 după-amiaza, terminăm ziua făcând drum spre Borgarnes, unde vom rămâne diseară.
Am ajuns la ora 19.15 la Pensiunea Borgarnes și după acomodare am ieșit la cină.
Testăm în două locuri din apropiere și ele sunt pline, primindu-ne, așa cum ni s-a întâmplat de câteva ori în această călătorie, cu multă reticență, ceva care ne atrage atenția, din moment ce nu ne oferă nici măcar să așteptăm câteva minute până când Am golit o masă.
Încheiem Cafenea Virki un loc uimitor și se pare că a fost "scris„pentru noi, cu un mediu pe care îl iubim.

Cafenea Virki din Borgarnes

Aici cerem un chiken de plăcintă și o prăjitură, mai multe cafele pentru 3200 ISK pe care le devorăm înainte de a ne întoarce în camera noastră pentru a ne odihni în fața mâine, care va fi ultima noastră zi completă a acestui incredibil excursie în Islanda.

Djúpalónssandur

Ziua 13: BORGARNES - DEILDARTUNGUHVER - REYKHOLT - HRAUNFOSSAR - REIKIAVIK - LAGUNA AZUL - AEROPORTUL KEFLAVÍK