Anuradhapura

Ziua 16: ANURADHAPURA

Sâmbătă, 6 iulie 2013

Astăzi am început ziua cu puțin înainte de 7 dimineața, mergând pe terasa din fața camerei hotelului nostru din Anuradhapura, stațiunea Citadela Gamodh.
După ce ne-am umplut stomacul cu ceva similar cu un mic dejun, la ora 8 Chami vine să ne caute cu ceea ce va fi astăzi tuk-ul nostru în turul Anuradhapura.
De îndată ce părăsim hotelul, am observat deja pe drum că astăzi nu va fi deosebit de liniștit, deoarece, așa cum am spus ieri, astăzi este o vacanță aici și se pare că toate Sri Lanka a fost programat în Anuradhapura.
Orașul din Anuradhapura, de aproximativ 55.000 de locuitori, se află în apropierea unuia dintre cele două mari grupuri de ruine budiste Sri Lanka, deoarece a fost principala capitală a regatelor sinhalese independente, statut pe care l-a menținut timp de o mie de ani.
Se află la capătul nordic al triunghiului care cuprinde Orașele Antice și câțiva kilometri nord de Colombo.
Orașul modern din Anuradhapura Nu are prea mult interes, așa că vizita noastră se va concentra doar pe ruinele sale budiste, care se află pe lista Patrimoniului Mondial Unesco.

Ruinele din Anuradhapura Ele se întind pe o suprafață de 40 de kilometri pătrați.
Ne-a luat să ajungem la prima vizită la puțin mai puțin de 20 de minute și aproape fără a aștepta, am întâlnit Daisaba Mirisavatiya.

Dagoba Mirisavatiya

Spre nordul lacului, această pagodă este mare și are un aspect alb alb. A fost construit după ordinul conducătorului Dutugemunu.
Pentru a face tur Anuradhapura, ai nevoie de o bicicletă, un tuk tuk sau o mașină. Am citit asta peste tot și trebuie să-l confirmăm 100% acum că suntem aici.
Toate ruinele sunt foarte îndepărtate unele de altele și este imposibil să faceți un tur de mers, așa că trebuie să aveți un transport pentru a o face într-o singură zi.
Din Mirgovatiya Dagoba, mergem la Isurumuniya Vihara, unde plătim o taxă de intrare suplimentară de Rs 200 de persoană.
Este un templu sculptat în stâncă și până acum putem spune că este unul dintre cele mai originale monumente pe care le-am văzut în Anuradhapura.

Isurumuniya Vihara

Originile sale datează din timpul domniei lui Devanampiya Tissa, la mijlocul secolului al XIII-lea î.Hr.

Detalii despre Isurumuniya Vihara

Cel mai bun lucru despre Isurumuniya Vihara sunt sculpturile sale din piatră, ca un elefant care răspândește apa cu trunchiul care poate fi văzut pe stânca care flanchează intrarea în sanctuar deasupra micului iaz.

Isurumuniya Vihara

Vederi din cel mai înalt punct al Isurumuniya Vihara

vihara

De aici mergem direct la unul dintre cele mai sacre locuri din Anuradhapura și mai mult o zi ca azi, Sri Maha Bodhi.

În jurul Sri Maha Bodhi

Sri Maha Bodhi

Acesta este un copac sacru, în afara incintei ruinelor în sine. Copacul a crescut dintr-o tăietură de smochin din Bodhgaya, în India, sub care Buddha a obținut iluminare.

Timp de 2000 de ani a fost păzit permanent pentru conservare, chiar și în timpul invaziilor indiene, ai căror soldați l-au respectat cu siguranță, deoarece budismul a fost întotdeauna o practică tolerată în India.
Situat la nord de Sri Maha Bodhi găsim Dagoba Ruvanvelisaya, o pagodă tipică uriașă, cu exteriorul său alb, pur de un alb pur, înconjurat de o grădină plăcută, care datează din secolul al XIII-lea al erei noastre.

Uimitorul Dagoba Ruvanvelisaya

Are o înălțime de 55 de metri, dar se pare că era considerabil mai înalt înainte de a fi parțial distrus de invadatori din sudul Indiei.

Dagoba Ruvanvelisaya

Detalii despre Ruvanvelisaya Dagoba

Ruvanvelisaya Dagoba minunată

De aici mergem la Parama Dagoba, cea mai veche din Anuradhapura și Sri Lanka, ceea ce echivalează cu a spune că este una dintre cele mai vechi pagode budiste din lume.
În ciuda stării sale bune de conservare și, poate, a unui aspect modern, a fost construit în secolul al XIII-lea înainte de Hristos.

Dagoba Parama

Are dimensiuni mici și a fost restaurat la mijlocul secolului al XIX-lea, când i s-a dat forma clopotului actual.

Detalii despre Parama Dagoba

Este înconjurat de rămășițele a 41 de stâlpi din cei peste 170 pe care i-a avut inițial și a căror utilitate a rămas un mister, deoarece aceste pagode nu au avut niciodată tavane susținute de coloane.

Dagoba Parama

Astăzi este destul de obositor, nu numai din cauza căldurii care este, dar de ce nu putem face un singur pas fără să ne lovim de cineva.
Da, putem spune asta Anuradhapura Este una dintre vizitele esențiale din Sri Lanka, dar este posibil să nu fi ales cea mai bună zi pentru a o întâlni ...
Continuăm turul nostru când călătorim mai mult de 3 ore și continuăm cu cei cunoscuți ca Twin Ponds sau Kuttam Pokuna, care erau folosiți pentru băile lor de către călugări.

Kuttam Pokuna

În urma lui Kuttam Pokuna, întâlnim Buddha Samadhi. Aceasta este imaginea unui Buddha așezat, din SIV, care este considerată una dintre cele mai bune sculpturi în piatră a stăpânului.
Imaginea este înconjurată de un acoperiș metalic și în jur găsim sute de oameni care se apropie încet.
Până la urmă am reușit să obținem un pas și să ne confruntăm cu Buddha Samadhi, să recuperăm puțină liniște și relaxare care merită Anuradhapura.

Buddha Samadhi

Străzile din Anuradhapura

După această vizită, luăm din nou tuk tuk și mergem direct la Dagoba Jetevanarama.

Mai multe informații practice pentru a vă pregăti călătoria în Sri Lanka

- 10 locuri esențiale de vizitat în Sri Lanka
- 10 sfaturi esențiale pentru călătoria în Sri Lanka

Această dagoba este inconfundabilă datorită exteriorului cărămizilor ocre și conului trunchiat al chatta sau parazitului care o încununează.

Dagoba Jetevanarama

Datează din anul III sub domnia lui Mahasena și când a fost construită a fost a treia cea mai voluminoasă clădire din lume după cele mai mari două piramide din Egipt.
Înainte de a încheia vizita la Anuradhapura, ne apropiem din nou de Dagoba Mirisavatiya pentru a ne lua rămas bun de la unul dintre cele mai speciale locuri din Sri Lanka

Dagoba Mirisavatiya

Detalii despre Mirgovatiya Dagoba

Imagini ...

Când ne uităm la ceas este aproape 2 după-amiaza și cerul, aproape fără avertisment, s-a întunecat, așa că îi spunem lui Chami că preferăm să mergem la hotel Anuradhapura Și mănâncă ceva.

Calea hotelului nostru din Anuradhapura

Imagini în drum spre hotelul din Anuradhapura

Ideea era să mergem la Mihintale în această după-amiază, dar, văzând că vremea amenință o furtună, preferăm să o lăsăm pentru mâine primul lucru, înainte de a lua drumul către aeroportul din Colombo.
Și noroc că l-am organizat așa, pentru că de îndată ce am pus piciorul în hotel ... cerul începe să se spargă în capul nostru și o furtună cade așa cum nu mai văzusem de mult!

Urmărind furtuna de la hotelul nostru din Anuradhapura ...

Ne amintim de toți oamenii care au fost astăzi în Anuradhapura sărbătorind vacanța, oamenii care dormeau pe podea ... și ne-am întrebat cum se întâmplă această furtună ...
După ce am mâncat și am văzut că vremea nu se îmbunătățește nici măcar o clipă, am decis că în această după-amiază, ultima în care vom petrece Sri Lanka călătorind, pentru că mâine va fi la aeroport, îl putem dedica odihnei și, mai ales, să ne amintim toate momentele incredibile pe care le-am petrecut în această țară incredibilă care ne-a oferit atât de multe. este timpul sa ne relaxam in camera noastra si pe terasa Gamodh Citadel Resort.

Anuradhapura.
Ziua 17