REALIZARE AGRA, TAJ MAHAL

Primul impuls este să cobori din zid, să traversezi firul de spini și să te arunci în râu pentru a atinge desăvârșirea. Dar bine, având în vedere că vom pierde un picior, ne-am încurca în fier și după primii câțiva metri înot, un pește cu trei ochi ne-ar mușca ... am decis să rămânem acolo unde ne aflăm, bucurându-ne de figura eternă a Taj Mahal, în prima noastră după-amiază în Agra.

Ceea ce este considerat una dintre cele șapte minuni ale lumii este un imn de IUBIT. Sha Yahan a construit Taj-ul în memoria lui Mumtaz Mahal, a treia sa soție care a murit pentru a naște ticălosul fiului său. Taj-ul a avut nevoie de peste 40 de ani pentru a construi și este o provocare arhitecturală, am rămas cu adevărat fără cuvinte. Sha Yahan nu s-a putut bucura așa cum și-ar fi dorit de vreme ce fiul său Aurangzed l-a detronat și l-a închis în fortul orașului, de unde numai de departe putea vedea mormântul marii sale iubiri. La moartea sa, fiul său a avut în sfârșit un gest de considerație și l-a îngropat lângă Mumtaz.

În fața unor astfel de lucrări, apare mereu aceeași întrebare: „Cum poate omul să fi făcut ceva atât de frumos?” Mai de succes și practic a fost poetul indian Rabindranath Tagore care a definit Taj Mahal, fără multe ocoliri, drept „o lacrimă pe obrazul eternității”.

După cum v-am spus, apusul a fost magnific, dar este în zorii zilei când Taj și este văzut în cel mai bun costum al său, între ceață și primele raze ale soarelui (Lety by God, cât de cheesy !!). Majoritatea vizitatorilor au rămas aglomerați la prima intrare, dar alergam spre poarta de vest, de unde găsiți cele mai bune vederi ale răsăritului. În acel moment, când vă aflați în fața Taj Mahal și cu soarele la orizont, înțelegeți că au trecut cele 16 ore de tren, frigul și căldura, coarnele, vacile și tot traficul din India împreună, merită să Trăiește acest moment Ce noroc avem!

Am fi rămas să trăim acolo, dar bugetul nostru și securistii indieni nu ar fi foarte fericiți, așa că montate pe tukerc-ul lui Saker (nu Sucker) ne-am îndreptat spre fortul Agra. Construit în scopuri de război, a fost transformat treptat într-un palat. L-am găsit frumos. Uneori am simțit că suntem în Cordoba sau Granada, dar priveliștile incredibile ale Taj Mahal ne-au readus la realitatea noastră indiană.

Sfat: nimic mai bun pentru a cunoaște Agra decât a face un tur de mână local? Acest lucru este gratuit (deși este întotdeauna bine să lăsați un sfat).

În aceste zile am vizitat și Itimad-ud-Daulah, sau numit colocvial „Baby Taj”, care ar fi fost cu siguranță un monument cu stele oriunde în lume, dar aici rămâne inexorabil în umbra fratelui său mai mare.

Desigur, veverițele de aici sunt foarte drăguțe, iar maimuțele ... bine în linia lor, mai puțin ortodoxe.

Următoarea oprire, Fatehpur Sikri ... dar cât de frumos este Taj Mahal!

INFORMAȚII UTILE

Vizitați Taj Mahal. Deși casele de bilete se deschid la ora 18:00, poarta de intrare în Taj este dincolo de răsăritul soarelui. Am intrat prin Poarta de Est, iar la 6.20 vom fi ca 20 de oameni. Există autobuze electrice gratuite care vă duc la ușa Tajului (cu aproximativ 600 de metri mai mult). Biletul este 1100 INR și vă oferă o sticlă de apă și huse pentru pantofi. Dacă prinzi acolo direct intrarea în Fortă te costă 250 INR în loc de 300 INR, dar trebuie să îl vizitezi în aceeași zi. În fort, ambele bilete te controlează, așa că, dacă te-ai gândit să arunci Taj-ul, nici nu te gândi la asta.

tuctuc: De la hotelul nostru făcând o oprire la Taj, o alta la Fort și revenind la hotel (în total aproximativ 4 ore) am plătit 300 INR. Cu o zi înainte am prins același tuctuc pentru a merge la Baby Taj (intrare de 110 INR) și Mehtab Bagh (intrare de 100 INR), de unde sunt apusuri de soare frumoase, și să ne întoarcem la hotel (aproximativ 4 ore) pentru 300 INR de asemenea.

Unde să dormi: Am dormit în Pirinei, puteți vedea articolul pe care l-am scris aici. Se află într-o zonă rezidențială cu mai multe pensiuni, destul de aproape de intrarea de est a Taj Mahal.

Unde să mănânce: Am petrecut câteva momente extraordinare cu Yusuf și Bilhal, și întreaga familie, în restaurantul Bob Marley, al casei sale de casă „Prietenii care plătesc Pensiunea”. Super recomandat !! Mâncarea este delicioasă, dar cea mai bună a fost familia, toate sunt minunate, prietenoase și distractive !! Vă mulțumesc foarte mult pentru tot și a fost o plăcere să vă cunosc, familie! Va asteptam in Spania / Italia! În Homestay-ul nostru am mâncat și fabulos

Cum să ajungeți la Agra: Am ajuns din Amritsar, unde am prins un tren de 16 ore de dormit pentru aproximativ 330 INR. La sosirea la gară, există o casă de bilete preplătită autorickshaw. Ne-ar fi costat 150 INR până în zona pensiunii, dar până la urmă a fost 120 INR. Considerăm că cel mai bine este să ieșim pe strada principală, unde există mai multe tuctucuri parcate și să negociem.

Video: Psychological Tricks of Taj Mahal - This is why YOU LOVE this! (Mai 2024).